خسرو امینی: هیات رئیسه فینا درباره سهمیه های واترپلو تصمیم می گیرد

نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی واترپلو گفت: در حال حاضر تکلیف نماینده واترپلوی آسیا برای المپیک ۲۰۲۰ مشخص نیست ولی رضوانی همه تلاشش را می‌کند تا مسابقات انتخابی برگزار شود.

عبدالجوادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با شیوع اپیدمی کرونا مسابقات انتخابی المپیک واترپلو لغو شد و هنوز هم مشخص نیست که نماینده آسیا برای المپیک چگونه انتخاب خواهد شد. با شیوع کرونا قرار بود بدون برگزاری مسابقه قزاقستان به عنوان نماینده آسیا به توکیو برود اما با مخالفت ایران و شیوع گسترده کرونا این تصمیم منتفی شد. اکنون تکلیف نماینده واترپلو آسیا  در المپیک ۲۰۲۰ هنوز مشخص نیست. البته مسئولان فدراسیون ایران این موضوع را پیگیری می‌کنند تا حق ایران ضایع نشود.

خسرو امینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مسابقات انتخابی المپیک واترپلو اظهار کرد: کرونا همه چیز را در همه جهان متوقف کرده و مسابقات انتخابی المپیک در بیشتر قاره‌ها نامشخص مانده است. انتخابی شنا، شیرجه و واترپلو همه نامشخص است چون اکثر استخرها تعطیل هستند. در مورد انتخابی المپیک هم برخی قاره‌ها همانند اروپا مسابقات انتخابی را انجام داده‌اند اما برای برخی دیگر همچون آفریقا و اقیانوسیه هنوز باقی مانده است. البته در اقیانوسیه تکلیف مشخص است و هیچ تیمی نمی تواند مقابل استرالیا مقاومت کند. تنها نیوزلند شاید بتواند مقابله کند که این تیم هم با اختلاف ۷ یا ۸ گل می‌بازد.

وی افزود: در حال حاضر اگر اشتباه نکنم ۵ یا ۶ تیم هنوز مانده تا برای المپیک انتخاب شوند. تکلیف سه تیم هم که باید در انتخابی فدراسیون جهانی مشخص شود. برای قاره آسیا خواستند اعمال نفوذ کنند و قزاقستان را معرفی کنند که رضوانی رییس فدراسیون اعتراض و اعلام کرد که “باید انتخابی برگزار شود. نمی‌شود که یک تیم را همینطور به المپیک فرستاد. ” این قضیه در فدراسیون جهانی همین گونه مانده تا اینکه ببینند چه تصمیمی گرفته می‌شود.

وی افزود: تا همین لحظه تکلیف نماینده قاره آسیا مشخص نیست و رضوانی هم دارد همه تلاشش را می‌کند که مسابقات انتخابی انجام شود. باید ببینیم فدراسیون جهانی چه تصمیمی در نهایت خواهد گرفت. منتهی انتخابی دیگری هم هست که ربطی به قاره ها ندارد. بعد از اینکه ۹ تیم اول المپیک یعنی ۵ تیم از نماینده قاره‌ها، ۲ تیم از قهرمانی جهان، میزبان و قهرمان لیگ جهانی مشخص شدند سه تیم آخر در یک مسابقه که توسط فدراسیون جهانی برگزار می شود انتخاب خواهند شد. در آن انتخابی هم ۱۲ تیم شرکت دارند که آسیا هم در آن نماینده خواهد داشت. همه این برنامه‌های فدراسیون جهانی نامشخص مانده و هنوز آنها نتوانسته تصمیمی بگیرند و منتظر هستند تا اوضاع و شرایط به جایی برسد که قادر به انجام مسابقات باشند.

نایب رییس اسبق واترپلو فدراسیون جهانی در خصوص این موضوع که آیا مسابقه انتخابی بین ما و قزاقستان انجام خواهد شد گفت: رضوانی در حال رایزنی است و بیشتر در این خصوص مطلع است که در نهایت چه خواهد شد اما ظاهرا قزاقستان هم تا این لحظه نماینده آسیا در المپیک نیست. باید هیات رییسه فدراسیون جهانی در این خصوص تصمیم بگیرد. رضوانی می‌خواهد که یک انتخابی در یک کشور بی طرف با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. یعنی بازیکنان تست دهند و مسابقات بدون تماشاچی باشد.

امینی در ادامه گفت: رضوانی به عنوان رییس فدراسیون این موضوع را پیگیری می‌کند و باید ببینیم به کجا خواهد رسید. اما من فکر می‌کنم باید به هر صورت تکلیف این قضیه تا آخر ژانویه یعنی تا یک ماه آینده مشخص شود. البته این نظر من است و شیوع کرونا جلوی انجام همه برنامه‌ها را گرفته و هیچ کس نمی تواند تصمیمی بگیرد. سایت فینا در هفته یا هر دو هفته یک خبر جدید هم ندارد. حتی یک مجله دارد که از بی خبری در این شماره دهمین سال چاپ نشریه را اعلان و مصاحبه و اخبار ۱۰ سال گذشته را در آن آورده بود.

وی در پایان در خصوص تمرین آبی سایر کشورها گفت: هیچ کشوری مخصوصا آسیایی ها تقریبا کاری نمی‌توانند کنند. البته برخی مثل ژاپن تمریناتی دارند. من دعوت داشتم برای مسابقات آزمایشی المپیک ژاپن حاضر شوم اما آن مسابقه هم لغو شده بود. قرار بود مسابقه آزمایشی با حضور ۴ تیم برگزار شود اما دولت ژاپن اعلام کرده که هر کسی بخواهد به کشورش وارد شود باید ۱۵ روز قرنطینه شود. شرایط نامتعادلی داریم و باید ببینیم چه خواهد شد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب