خسرو امینی: کمنی هر جایی نمی رود

نایب رئیس کمیته ی واترپلوی فدراسیون جهانی گفت: دنیس کمنی به هر جایی نمی رود او فقط به خاطر رابطه نزدیک و خوبی که با محسن رضوانی دارد به ایران آمد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خسرو امینی نایب رئیس کمیته ی فنی واترپلوی فدراسیون جهانی در پایان برگزاری کلینیک مربیگری واترپلو درباره هدف از تشکیل این کلاس و حضور دنیس کمنی اظهار کرد: در مورد کمنی آن قدر در دنیا صحبت شده و مشهور است که لزومی ندارد درباره او حرف بزنم. به نظر من او بزرگ ترین شخصیت واترپلو در جهان است و تمام دنیا او را به عنوان نفر اول واترپلو می شناسند. او کسی است که برای هر ۳۶۵ روز سال ۳۶۵ برنامه دارد. کمنی به هر جایی نمی رود. آخرین سفر خارجی او به چند سال قبل برمی گردد.
نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا خاطر نشان کرد: امیدوارم مربیان شرکت کننده در این کلاس به نحو مطلوب از دانش و علم کمنی استفاده کرده باشند. کار بسیار سختی است که او برنامه های واترپلوی مجارستان را که حرف اول را در جهان می زند، تعطیل کند و برای برگزاری کلینیک مربیگری به ایران بیاید. این لطف بسیار بزرگی است. او فقط به خاطر رابطه نزدیک و خوبی که با محسن رضوانی دارد به ایران آمد. هر دو عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی هستند. کلاس بسیار مفید، ارزشمند و دارای سطح بالایی بود. امیدوارم شرکت کنندگان به نحو مطلوب از این کلاس ها استفاده کرده باشند.
خسرو امینی در پاسخ با این سوال که فدراسیون جهانی چطور با آمدن دنیس کمنی به ایران موافقت کرد، عنوان کرد: فدراسیون جهانی یک سهمیه کلاس مربیگری بین المللی واترپلو به ایران داد. محسن رضوانی بعد از هماهنگی با کمنی و موافقت کردن او، به فدراسیون جهانی نامه نوشت که مدرس این کلاس مربیگری بین المللی برای ایران دنیس کمنی باشد. فدراسیون جهانی هم پذیرفت تا او به ایران بیاید.
او در باره تاثیر این کلینیک بر سطح دانش مربیان داخلی خاطر نشان کرد: هر کسی می تواند به اندازه دانش خودش از این کلاس ها استفاده کند. من قبلا هم گفتم که هر مربی ای به اندازه ای که می تواند اطلاعات بگیرد. ممکن است یک نفر از این کلاس خیلی بهره برده باشد و یک نفر هم کم. چون دانش لازم را نداشته است. قطعا کسانی که دانش مربیگری داشته اند از این کلاس نهایت بهره را برده اند.
امینی درباره تاثیر کلاس ها در افزایش سطح واترپلو ایران گفت: مسلما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. اولا در حد کمنی کس دیگری در جهان واترپلو نیست. طبیعی است که آمدن مربیانی در سطح اول واترپلو و برگزاری این کلاس ها در بالا بردن سطح واترپلوی ایران بسیار موثر خواهد بود.
نائب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی افزود: با تلاش فدراسیون می توان انتظار داشت که مربیان بزرگ دیگری نیز به ایران خواهند آمد. اولا سهمیه ای که از فدراسیون جهانی می گیریم مهم است و محسن رضوانی رئیس فدراسیون باید خیلی کوشش کند تا بتواند سهمیه بگیرد. آوردن مربیانی در این سطح هم کار سختی است. امیدوارم با تلاش رئیس فدراسیون حتی کسانی مثل رودیچ به ایران بیایند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.