خشایار حضرتی: براساس نیاز اعضای تیم‌ملی را انتخاب کردیم

مربی تیم ملی شنا ایران گفت: انتخاب شناگران بر طبق اطلاعات تیمی، نیازهای تیم ملی و رسیدن به فینال و شانس مدال آوری است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا ایران درباره معیار انتخاب اعضای تیم ملی شنا برای اعزام به بازی های آسیایی اظهار کرد: بعد از تصمیم کمیته ملی المپیک در مورد اینکه پنج نفر از شناگران به بازی های آسیایی اعزام شوند، کمیته فنی شنا به همراه کادر فنی طی برگزاری جلسه ای با بررسی شرایط و اینکه در چه رشته هایی مدال کسب می کنیم یا شانس مدال آوری داریم، اسامی پنج نفر از شناگران اعزامی به بازی های آسیایی را مشخص کرد. در روز جمعه ۲۴ مرداد ماه اسامی شناگران نهایی شد. تا آن تاریخ باید اسامی پنج شناگر اعزامی به بازی ها اعلام می شد. بعد از ارسال اسامی نمی توانستیم لیست نهایی را تغییر یا کم و زیاد کنیم.
مربی تیم ملی شنا تاکید کرد : ما اعضای تیم ملی شنا را براساس فشارهای خارجی و نظرات شخصی انتخاب نمی کنیم. انتخاب شناگران بر طبق اطلاعات تیمی، نیازهای تیم ملی و رسیدن به فینال و شانس مدال آوری است.
او در همین باره خاطر نشان کرد: در ماده های ۴ در ۱۰۰ متر مختلط و ۴در ۱۰۰ متر آزاد نفرات شایسته ای را انتخاب کردیم. مثلا برای ماده ۴در۱۰۰ متر مختلط چهار شناگر شایسته را انتخاب کردیم. مثلا اگر تیم ملی قورباغه روی خوبی ندارد پس احتمال مدال آوری ما در این ماده خیلی ضعیف است. نمی توان گفت که در این ماده نتایجی مشابه رشته های کرال پشت و پروانه کسب کنیم.
خشایار حضرتی در پاسخ به این سوال که چرا اسم رهام پیروانی در لیست ۱۰ نفر اول نبود، گفت: اسم رهام پیروانی جزو هشت نفر اول بود ولی رکوردی که جابجا کرد، بعد از ارسال اسامی بود. چون اسامی باید در تاریخ مقرر به شورای المپیک آسیا ارسال می شد. امروزه مثل ۱۰سال پیش نیست که اسامی را با کاغذ بفرستند، الان به صورت سیستم لیست بازیکنان سریعا ارسال می شود. چاوشی فر در بهمن ماه سال گذشته رکورد ملی ۵۰ متر را جابجا کرد. شرایط جمال چاوشی فر و برنامه های تمرینی او طوری است که در بازی های آسیایی رکورد کرال پشت را جابجا کند.
حضرتی اشاره کرد: وقتی شناگری در یک مسابقه شرکت می کند، یکی دو هفته بعد از آن نمی تواند همان شرایط و توانایی رکوردزنی مسابقه قبلی را داشته باشد و حتی ممکن است افت عملکرد داشته باشد. نمی توان ریسک کرد و شناگری که در نانجینگ بالاترین توان خود را گذاشته به اینچئون هم فرستاد. انتخاب شناگران تیم ملی برای بازی های آسیایی تصمیم کادر فنی بوده و بعد از بازی ها هم کادر فنی پاسخگو خواهد بود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب