دکتر مهرزاد خلیلیان

خلیلیان: نداشتن مجوز برای استخر تخلف آشکار است

کنفرانس مطبوعاتی مسئولان هیات شنای استان اصفهان صبح روز گذشته در تالار افتخارات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کنفرانس مطبوعاتی دکتر مهرزاد خلیلیان رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان، مهدی محمدی فشارکی رئیس کمیته شیرجه و مسعود جابرزاده دبیر و رئیس کمیته شنای استان صبح امروز در تالار افتخارات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست خبری قرار بود بابک بسیطی رئیس کمیته واترپلوی استان نیز حضور داشته باشد اما به دلیل میزبانی اصفهان در رقابت های واترپلوی زیر ۱۶ سال کشور، نتوانست در این کنفرانس خبری حضور یابد.
دکتر مهرزاد خلیلیان در این نشست اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت ما ارتقا سطح کمی و کیفی شنای استان است و معتقدیم که رشته‌های پایه می‌توانند به عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های ورزشی ما در بازی‌های آسیایی و المپیک مدال آوری کنند، علاوه بر این تأکید دین مبین اسلام به فراگیری شنا که با جان انسان در ارتباط است نیز باعث می‌شود تا بیشتر به اهمیت این ورزش پی ببریم.

وی افزود: هیات شنای استان اصفهان در حال تدوین برنامه راهبردی چهار ساله است تا شرایط آتی بهتر نشان داده شود، اگر نتایج مسابقات شنا در سطح جهان بررسی شود متوجه می‌شویم که کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن هر سه صاحب مدال المپیکی و رقبای ما در آسیا هستند که رسیدن به آنها کار مشکلی است بنابراین نمی‌توان به زودی انتظار قهرمانی داشت اما می‌توان برای کم کردن این فاصله تلاش کرد.
خلیلیان با بیان اینکه در اصفهان دو شهردار با احداث استخر از رشته شنا حمایت کردند گفت: باید از دکتر سقائیان نژاد بابت حمایت از شنا تشکر کرد که فلسفه وجودی استخر انقلاب نیز پرورش قهرمانان است چون قهرمانی شنا بدون استخر مثل یک شوخی است.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان اصفهان با تأکید بر اینکه برای رشد در شنا باید وضعیت موجود تحلیل شود خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف خود اعتبار می‌خواهیم، در واترپلو وضعیت مناسب است چون بعد از دو سال دوری بار دیگر سپاهان به دامان واترپلوی کشور بازگشت. این تیم ۹۰ درصد از بازیکنان بومی بهره می برد و چه بسا به زودی بازیکن خارجی نیز جذب کنیم. 

وی از‌ برگزاری مسابقات واترپلوی زیر ۱۶ سال کشور در اصفهان خبر داد و گفت: بیش از ۱۲ تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند و با توجه به اینکه در دوره قبلی این مسابقات موفق به کسب مدال شدیم این ظرفیت برای موفقیت دوباره نیز وجود دارد.

خلیلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: انتظار هیات این است که به مسائل قهرمانی بها داده شود، بنابراین باید از مربیانی استفاده کنیم که کارت مربیگری دارند، در هیات شنا همه مربیان حداقل باید کارت درجه ۳ مربیگری داشته باشند و خانواده ها باید در این خصوص دقت کنند.
وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها در خصوص دریافت هزینه های بالا و کم کاری مربیان شکایت‌هایی را ارائه کرده اند که این موارد در کمیته بازرسی هیات شنا مورد بررسی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه نکته مهمی که باید بر آن تأکید کرد این است که فعالیت هر استخری بدون مجوز و تأیید هیات شنا تخلف قلمداد می شود و به لحاظ قانونی فقط با تأیید هیات شنا می‌تواند فعالیت کند.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که هیات شنا در رابطه با هزینه بالایی که برخی استخرها از عموم مردم برای استفاده از سانس‌های آزاد دریافت می‌کنند چه اقدامی در دستور کار دارد گفت: معتقدیم هزینه‌ها نسبت به سایر خدمات در سبد کالای خانوار چندان بالا نیست، در ابتدا گفتیم که شنا با جان انسان سر و کار دارد و هر فردی باید این رشته را آموزش ببیند بنابراین چون شنا از ورزش‌هایی است که برای سلامتی مهم است باید برای آن هزینه شود،به نظر من هزینه‌های شنا در اصفهان چندان بالا نیست ضمن اینکه در مناطق جنوبی شهر قیمت‌ها شکسته شده و با هزینه کمتری می‌توان از خدمات استخر استفاده کرد. خلیلیان در پاسخ به این سوال که هیات شنا تا چه اندازه بر آلودگی استخرها نظارت دارد بیان کرد: اصل کار برعهده هیات نجات غریق است، اما مدیریت بهداشت استان هم ضامن اجرای تعطیلی استخرها در صورت وجود آلودگی است. وضعیت عمومی اکثر استخرها خوب است اما نیاز است مرتب رسیدگی شود.

رئیس هیات شنای استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه برخی پیامک‌ها به وجود آلودگی در آب برخی استخرها اشاره می‌کنند به خصوص در فصل تابستان انتشار این پیامک‌ها بیشتر است و آیا این موضوع صحت دارد گفت: ما سال‌هاست به طور کامل آب هیچ استخری را در اصفهان تعویض نکرده‌ایم و آب جدید وارد نشده است ضمن اینکه تصفیه آب استخرها با تکنولوژی های خاص انجام می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. خلیلیان در پاسخ به این سوال که مدیریت همزمان در هیات شنا و باشگاه سپاهان چگونه است گفت: قبل از اینکه مدیرعامل باشگاه سپاهان شوم برای حضور در انتخابات هیات شنا از سوی پیشکسوتان این رشته دعوت شدم این سمت را انتخاب کردم چون رشته خودم بود اما بعد از اینکه تصمیم به ورود گرفتم در یک غافلگیری به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان انتخاب شدم.

وی در پایان افزود: از لحاظ وقت تا امروز کم نیاورده ام اما قطعاً اگر یک مدیر در یک جا خدمت کند بهتر می‌تواند به امور رسیدگی کند. البته این را نیز بگویم که اگر مدیرعامل باشگاه نبودم واترپلو هم به سپاهان برنمی‌گشت و این یک نکته مثبت است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.