سرمربی تیم ملی شیرجه ادامه داد: ما رقابت های انتخابی المپیک را در پیش داریم ولی اگر بخواهیم جدی نگاه کنیم شناس زیادی برای این رقابت ها نداریم چون بیشتر وقت را از دست داده ایم و چند ماه بیشتر به شروع المپیک باقی نمانده است. ما ۳ نفر را برای رقابت های انتخابی خواهیم برد ولی شانس ما برای ورود به المپیک ۶۰ درصد بیشتر نیست.

وی در ادامه افزود: در جلسه ای که در کمیته ملی المپیک با جناب آقای هاشمی طبا داشتیم برنامه های خود را به ایشان دادم و در صحبتی که صورت گرفت از آقای هاشمی خواستم با توجه به اینکه ما شانس چندانی برای ریو نداریم ولی می توان با برنامه ریزی های دقیق و منسجم از همین الان برای المپیک ۲۰۲۰ خود را آماده کنیم و برنامه ها را تدوین سازیم که برای آن زمان چند نفر را در المپیک داشته باشیم نه اینکه الان به یک نفر فقط بخواهیم اکتفا کنیم.

خیبری نژاد در خصوص آمادگی مجتبی ولی پور برای رقابت های انتخابی المپیک اظهار داشت: مجتبی وضعیت خوبی را دارد و چند وقتی است که به طور منظم و دائم در حال تمرین است و امیدوارم که بتواند سهمیه را کسب کند. مجتبی فقط یک حرکت با قهرمان دنیا فاصله دارد. مشکلی که درباره مجتبی وجود دارد این است که او در این مدت فقط توانست در یک رقابت شرکت کند و من تنها کسی بودم که با او همراه شدم.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه تمام تیم ها به صورت کامل و با دکتر و ماساژور به رقابت ها اعزام می شوند متأسفانه ما دو نفری به این رقابت ها رفتیم. اگر یک نفر دیگر از بچه های تیم ملی نیز همراه ما بود و می توانست با ولی پور شیرجه هماهنگ بزند شاید استرس به مجتبی وارد نمی شد و می توانست نتیجه بهتری را کسب کند با توجه به اینکه اولین بار بود که در این سطح از رقابت ها شرکت می کرد.

سرمربی تیم ملی شیرجه خاطرنشان کرد: با امتیاز خیلی کمی مجتبی ولی پور سهمیه المپیک را نگرفت و اگر کمی حمایت ها از او بیشتر بود می توانست به این مهم دست پیدا کند. مزیتی که شرکت در رقابت های مختلف دارد این است که داوران آنها را می شناسند و با کار آنها آشنا می شوند و در امتیازدهی خیلی بهتر عمل می کنند.

خیبری نژاد در پاسخ به اینکه چرا فقط ولی پور را برای رقابت های انتخابی اعزام کردید، اظهار داشت: در مدیریت قبلی فدارسیون شنا و شیرجه با تصمیماتی که آقای جعفری گرفتند قرار بر این شد که یک نفر به صورت گلخانه ای به مدت دو ماه در چین تمرین کند و بعد از آن برای رقابت های انتخابی اعزام شود که بهترین گزینه ما مجتبی ولی پور بود که او نیز نتوانست شیرجه هایی که قبلا در تمرینات می زد را انجام دهد.

وی ادامه داد: برای رقابت های انتخابی هر سه شیرجه روی ما شانس دارند و با وجود اینکه در تیمی ما هیچ شانسی نداریم برای کسب سهمیه ولی با این وجود شرکت می کنیم که ترس بچه ها برای رقابت های انفرادی از بین برود و خاصیت دیگری هم که دارد این است که داوران بیشتر با آنها آشنا می شوند.

سرمربی تیم ملی شیرجه افزود: اولین رقابت هایی که در آن شرکت می کنیم مسابقات آیندهوون است. ما رقابت های انتخابی کازان را از دست دادیم و تنها فرصتی که باقی مانده برای ۲۰ نفر باقی مانده رقابت های ریو می باشد که شرکت خواهیم کرد.

خیبری نژاد اظهار داشت: ورزش شیرجه یک رشته بی هوازی است و عمر این رشته بسیار زیاد می باشد و کسانی که به طور حرفه ای وارد این رشته می شوند می توانند تا بیست سال به ورزش قهرمانی ادامه بدهند. اگر یک نفر را می آوریم و در ۱۸ سالگی قهرمان می شود می توانیم تا ۳۸ سالگی او را حفظ کنیم.

وی در ادامه گفت: متأسفانه اغلب وسایل و سخت افزارهایی که ما در اختیار داریم از عمرشان می گذرد و دیگر فرسوده شده و به درد تمرین نمی خورند و از انعطاف افتاده اند و اگر این وسایل تجهیز بشوند می توانند بسیار مفید و در تمرین بچه ها موثر باشند. چند سال است که یکسری از وسایلی که از طرف فدراسیون جهانی به ایران داده شده در گمرک باقی مانده و اگر مسئولین حمایت کنند و این سخت افزارها ترخیص بشود تمام بچه های تیم ملی و کسانی که علاقه مند به این رشته هستند می توانند استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی یکی از مشکلات در این رشته را گلخانه ای کار کردن دانست و خاطرنشان کرد: در کشور استعدادهای زیادی داریم که اگر به آنها بها داده شود می توانند در آینده از سرمایه های شیرجه ما بشوند و این ممکن نیست مگر آنکه در استان ها استعدادیابی را انجام دهیم و از لحاظ امکانات نیز تمام هیئت تجهیز شوند.