دانیال خاکبان: هدف واترپلوی ایران کسب سهمیه جهانی است

رییس کمیته فنی واترپلو گفت: رقابت نزدیکی با ازبک‌ها برای صعود از گروه در قهرمانی آسیا خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دانیال خاکبان در گفت‌وگو با میزان، درباره روند برگزاری اردوی تیم ملی واترپلو در یونان پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: در حال حاضر ملی‌پوشان واترپلو در اردوی یونان حضور دارند و طبق برنامه این اردوی تمرینی مشترک به خوبی برگزار شده و تیم ملی هر روز ۲ وعده تمرین می‌کند. همچنین چند دیدار دوستانه با تیم‌های یونانی هم داریم و در مجموع اردوی تیم ملی روند مطلوبی دارد. یازدهم آبان‌ ماه هم راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهیم شد.

وی درمورد گروه تیم ملی در قهرمانی آسیا، گفت: در گروه بسیار سختی قرار داریم و قطعا قزاقستان همیشه مدعی قهرمانی در آسیا است و جدی‌ترین رقیب ما در گروه به حساب می‌آید. علاوه بر قزاق‌ها تیم‌ملی ازبکستان هم در تورنمنت‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و به نظرم رقابت نزدیکی با ازبک‌ها برای صعود از گروه خواهیم داشت. کره‌جنوبی هم تیم بدی نیست، اما ایران، قزاقستان و ازبکستان شانس‌های اصلی صعود از گروه هستند. قزاق‌ها در المپیک توکیو حضور داشتند، در بازی‌های آسیایی جاکارتا قهرمان شدند و اخیرا در رقابت‌های جوانان آسیا هم به مدال طلا رسیدند. قزاق‌‌ها اردوهای بهتری از ایران برای قهرمانی آسیا داشته‌اند، اما واترپلوی ایران در روز خوبش توانایی پیروزی بر هر تیمی را دارد.

رییس کمیته فنی واترپلو با تاکید بر قدرت ژاپن، افزود: بازی ایران و قزاقستان نزدیک خواهد بود. واترپلوی ژاپن فراتر از آسیا است و عملکرد فوق‌العاده این تیم در المپیک توکیو نشان از سطح بالای ژاپنی‌ها دارد. قهرمانی در آسیا با حضور ژاپن و قزاقستان دور از دسترس نیست، اما بسیار سخت است‌، ولی با این وجود هدف واترپلوی ایران کسب مدال و قرار گرفتن بین ۳ تیم برتر است.

خاکبان در پایان درخصوص وضعیت قرارداد چیریچ، خاطرنشان کرد: چیریچ یکی از مربیان صاحب نام واترپلوی جهان است و طبق صحبت‌هایی که شده فعلا چیریچ تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا روی نیمکت تیم‌ ملی واترپلو خواهد نشست. در صورت صعود تیم ملی واترپلو به قهرمانی جهان ممکن است قرارداد چیریچ ادامه داشته باشد، اما هنوز صحبتی درخصوص ادامه همکاری پس از قهرمانی آسیا نشده است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.