داودی: زیرساخت‌های شنا قوی‌تر خواهد شد

رئیس هیات شنا استان قزوین معتقد است با طرح صدور مجوز باشگاه‌ها و مدارس شنا از سوی فدراسیون زیرساخت‌های شنا در کشور قوی‌تر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد داودی رئیس هیات شنا  استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،درباره صدور مجوز باشگاه ها و مدارس شنا از سوی فدراسیون اظهار داشت: سال ها به دنبال قانونمند کردن فعالیت ها در رشته های آبی از جمله شنا، شیرجه، واترپلو، ورزش در آب و سینکرونایز بودیم. با تصمیم جدید کمیسیون ماده ۵ این هدف محقق شد و صدور مجوز باشگاه ها و مدارس شنا بر عهده فدراسیون و هیئت ها گذاشته شد. قبل از این باشگاه هایی تشکیل می شد اما فاقد مجوز بود و فقط استخرها پروانه داشتند. اگر اتفاقی در این استخرها رخ می داد کسی پاسخگو نبود.
وی افزود: این طرح به تشکیل باشگاه های شنا کمک شایانی خواهد کرد. با تشکیل باشگاه ها، زیرساخت های شنا قوی تر خواهد شد، لیگ های استانی با گستردگی بیشتری برگزار می شود، روند توسعه شنا در سطح کشور سرعت می یابد و استعدادها فرصت ظهور خواهند داشت.
داودی ادامه داد: از این به بعد خانواده ها با آسودگی خاطر می توانند فرزندان خود را در باشگاه های دارای مجوز ثبت نام کنند. ضمن این که شناگران زیر نظر مربیانی آموزش می بینند که دارای کارت بازآموزی هستند و در چارچوب سیاست های فدراسیون حرکت می کنند.
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قزوین خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح باید سیاست های ادارات کل و امور باشگاه ها نیز مشخص شود و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار بگیرد. فعال شدن بخش خصوص ضمن کاهش بار از دوش دولت به فدراسیون و هیئت ها نیز کمک می کند.

 

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب