دکتر داورزنی: استخر قهرمانی آزادی هویت شنا است

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: با برگزاری جلساتی میان مسئولان فدراسیون‌های شنا و نجات غریق، تکلیف استخر قهرمانی آزادی در یکی دو روز آینده مشخص می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از رادیو تهران، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در آخرین اظهارات خود درباره واگذاری استخر قهرمانی آزادی، توضیح داد: با توجه به شناختی که من از گذشته شنای کشور دارم در دو سه دهه گذشته تعدادی استخر داشتیم که بسیار محدود بودند. در دو دهه قبل هم تلاش شد تا استخر قهرمانی دیگری در کشور ساخته شود که الان استخر ۹ دی در اختیار فدراسیون شنا است. اما در مورد استخر قهرمانی آزادی باید بگویم این استخر هویت شنای کشور است که در مجموعه آزادی قرار دارد و شرکت توسعه موظف است منابع خود را مدیریت کند. خوشبختانه شرکت توسعه هم همیشه تلاش کرده است با همه فدراسیون‌های ورزشی کشور هماهنگ باشد اما، همانطور که میدانید ردیف خاصی برای نگهداری مجموعه آزادی از سوی دولت اختصاص داده نشده است، گاهاً کمک‌هایی شده است اما مشخص شده نیست.

او افزود: در کنار استخر قهرمانی آزادی یک استخر آب گرم قرار دارد که محل گرم کردن شناگران است و از ۵۰ سال پیش که افتتاح شد این وارم آپ وجود داشت. با وجود این صحبت‌ها استخر آزادی آموزشی نیست و برای ورزش قهرمانی است و نمی‌توان به غیر از این هم از آن استفاده کرد چون نمی‌توان به جز شیرجه تخصصی از آن استفاده کرد چون عمق آن زیاد است. می‌شود در خصوص واگذاری این استخر تدبیر بهتری داشت و از همین جهت جلسه‌ای را با مهندس کریم و آقای رضوانی داشتیم که صحبت‌های مختلفی در این خصوص شد. سو تفاهم‌هایی بود که باعث شد آقای ایلخان نوری (رئیس فدراسیون نجات غریق) و محسن رضوانی (رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو) نشستی را با هم داشته باشند تا این فدراسیون به هر دو فدراسیون امکانات بدهد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: امروز و فردا است که قصه استخر آزادی به پایان برسد اما باید قبول کرد استخر آزادی برای درآمدزایی نیست که هزینه نگهداری‌اش را دربیاورد و باید این استخر را به عنوان یک مکان برای توسعه ورزش قهرمانی نگهداری کرد جون، به فدراسیون‌های ما امکانات می‌دهد. فدراسیون شنا نیز به عنوان متولی شنای کشور می‌بایست در این زمینه پاسخگو باشد. فدراسیون شنا در حال حاضر برنامه‌های خود را در استخر ۹ دی انجام می‌دهد اما ضرورت دارد که استخر آزادی به عنوان مکانی که از ابتدا برای ورزش قهرمانی است، در اختیار ورزش قهرمانی باشد. طبق صحبت‌هایی هم که شده است قرار بر این شد استخر در اختیار یکی از فدراسیون‌ها باشد و به فدراسیون دیگر امکانات بدهد. با توجه به اینکه زمینه فعالیت نجات غریق با ورزش قهرمانی متفاوت است، قرار است با صحبت در مورد این مسائل تفاهم نهایی صورت بگیرد.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.