دبیر فدرسیون

دبیر فدراسیون شنا: واگذاری اماکن ورزشی به ورزش آسیب جدی می‌زند

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی به ورزش آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده بعد از مجمع انتخاباتی هیئت شنای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه مرکزی گفت: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی مغایر با اصل سوم قانون اساسی است ولی متاسفانه همگی این اصل مهم را فراموش کرده‌اند و به سراغ اصل ۴۴ و ماده ۸۸ این اصل در مورد خصوصی‌سازی می‌روند و این در حالی است که محوریت اصل سوم تاکید بر رایگان بودن تربیت بدنی و ورزش در کشور است.

وی افزود: مگر می‌شود در ایران هیچ بیمارستان دولتی وجود نداشته باشد، یا همه مدارس خصوصی شوند. بحث ورزش و اماکن ورزشی هم به همین صورت است و باید اماکن دولتی در اختیار ورزش باشند و وزارت ورزش از افراد یا گرو‌ه‌هایی که تصمیم به ساخت مجموعه‌های ورزشی خصوصی می‌گیرند، حمایت کند. مانند اتفاقی که در وزارت بهداشت یا آموزش و پرورش می‌افتد و در کنار بیمارستان و مدرسه دولتی شاهد راه‌اندازی بیمارستان و مدرسه غیر انتفاعی و خصوصی نیز هستیم.

دبیر فدراسیون شنا اظهار کرد: در حال حاضر اماکن ورزشی مانند استخرها با اجاره‌های کلان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و فرد مستاجر برای اینکه هزینه‌های خود را تامین کند، مجبور است قیمت بلیت را بالا ببرد و سانس‌های بیشتری را ایجاد کند که این بالا رفتن قیمت موجب می‌شود عده زیادی از مردم نتوانند به استخرها بروند. این روند به ورزش همگانی آسیب می‌زند و از طرف دیگر افزایش تعداد سانس‌ها باعث می‌شود که ورزشکاران زمانی برای تمرین در اختیار نداشته باشند که این هم به ورزش قهرمانی لطمه وارد می‌کند.

سمیع‌زاده بیان کرد: مجلس و مسئولین باید هر چه سریع‌تر برای این معضل فکری بکنند چون در آینده نه چندان دور این روند خصوصی سازی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به ورزش کشور در همه ابعاد وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی که در ورزش کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: از چندی پیش شورای المپیک آسیا تجهیزات مدرن و نوینی از جمله سکوهای استارت و زمین استاندارد واترپلو به ارزش ۱۰۰ هزار دلار برای فدراسیون ارسال کرده است ولی به این علت که کمیته ملی المپیک پول ندارد، نمی‌توانیم آن را از گمرک ترخیص کنیم و مدت زیادی است که این لوازم که می‌توانند به توسعه شنا در کشور کمک کنند در گمرک مانده‌اند.

سمیع‌زاده افزود: با توجه به اینکه به زمان برگزاری رقابت‌های مهم المپیک نزدیک هستیم، فدراسیون شنا این شانس را دارد که حداقل در سه ماده شنا رکورد ورودی و سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کند، اما این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که همه از جمله کمیته ملی المپیک در این راه به ما کمک کنند و ما را تنها نگذارند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان گفت: نگاه فدراسیون به این سه رشته یکسان است و ما سعی کردیم با نظر کمیته فنی فدراسیون به هر کدام از این رشته‌ها اهمیت یکسانی بدهیم ولی با توجه به تعداد و نوع اعزام‌های این سه رشته به مسابقات بین‌المللی می‌توان مشاهده کرد که با کار کارشناسی میزان توجه و اهمیت به این سه رشته اولویت‌بندی شده است.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب