در انتخاب استخر برای فرزندانتان دقت کنید!

با شروع فصل داغ سال، گرایش به آب و استخر برای گریز از گرما نیز داغ می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از  خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران هر سال با شروع تابستان و تعطیلی مدارس والدین به فکر پر کردن اوقات فراغت  فرزندان خود می افتند.

در بسیاری از موارد کلاس های ورزشی در اولویت خانواده ها قرار می گیرد. شنا می تواند بهترین گزینه برای گذران وقت برای کودکان باشد. به طوری که استخرها در تابستان شاهد هجوم همه اقشار به خصوص کودکان و نوجوانان هستند.

در این میان توجه به نکات مهم در انتخاب استخر می تواند سلامت کودک را تضمین کند. خانواده شنا توصیه های قابل توجهی برای والدین دارند.

 

*محمد بیداریان ملی پوش سابق شنا:

والدین قبل از ثبت نام فرزندانشان در استخرها باید از ایمنی و بهداشت این اماکن اطمینان حاصل کنند. به علاوه این که استخرها باید مورد تایید فدراسیون باشند. هر مربی باید حداقل مدرک مربیگری درجه سه را برای آغاز کار  کسب کرده باشد. لازم است این نکته را متذکر شوم که هیچ آموزشی تضمینی نیست و استفاده از این کلمه تنها جنبه تبلیغاتی دارد. آن چه که مهم است کیفیت مربی از فنی و اخلاقی است.

 

*سیروس طاهریان پیشکسوت واترپلو:

بهترین پیشنهادم به خانواده ها این است که قبل از ثبت نام فرزندانشان، از محل استخر و آب بازدید کنند و وضعیت را تجزیه و تحلیل کنند. با مربیان صحبت کنند و سپس با در نظر گرفتن شرایط کودک خود را ثبت نام کنند.

 

*علی اکبر شیرجیان قهرمان سابق شنا و واترپلو:

لازم است خانواده ها چند نکته را بدانند. مربیانی که در استخرها آموزش می دهند باید مدرک مربیگری مورد تایید فدراسیون را داشته باشند. به علاوه این که لازم است مربیان با مدرک درجه ۲ و ۳ در دوره های بازآموزی مربیان در سال ۹۵ شرکت کرده باشند. ناجیان غریق از آموزش نوآموزان بپرهیزند و این کار را به مربی بسپارند. هم چنین تعداد افراد در یک سانس آموزش نباید از ده نفر بیشتر باشد. والدین در صورت مشاهده تغییر رنگ آب مدیریت استخر را در جریان بگذارند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب