در بهترین جایگاه تاثیر گذار از “وویت” استفاده می کنیم/ افق نگاه او المپیک ٢۰١۶ است

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص نحوه همکاری “یورگ وویت ” مربی آلمانی با فداسیون شنا گفت: برحسب نیاز فدراسیون، بدون هیچ رودربایستی از این مربی سرشناس آلمانی در بهترین موقعیتی که می شود، استفاده خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، غلامرضا جعفری با اشاره به جریان مذاکرات خود با “یورگ وویت” برای همکاری با فدراسیون شنا، به تشریح اهداف فدراسیون از به خدمت گرفتن این مربی سرشناس آلمانی پرداخت.

جعفری در مورد نتایج مذاکرات خود با مربی آلمانی شنا گفت: با این مربی آلمانی مذاکرات مقدماتی و اولیه را انجام دادیم و قرار شد وی امکانات ما را مشاهده کند و ماحصل برداشت های خود را ظرف یکی، دو روز آینده به ما اعلام کند.

وی در گفتگوی خود با خبرگزاری پانا افزود: “یورگ وویت” پس از اقامت یک هفته ای در تهران و نشست با اعضای کمیته فنی و کمیته مشورتی شنا دو هفته به آلمان می رود تا امور کاری خود را انجام داده و مجددا به ایران بازگردد. چند روزی که وی در ایران حضور دارد از باب ارزیابی امکانات شنای کشورمان خواهد بود. پس از آن در صورتی که توافق حاصل شد، طی ٢ یا ٣ ماه وی مورد ارزیابی قرار می گیرد که ببینیم او چند مرده حلاج است. قرار است طی این مدت عملکرد وی را ارزیابی کنیم تا در مورد اینکه وی چه کارایی برای شنای ایران خواهد داشت تصمیم گیری کنیم.

سرپرست فدراسیون شنا در مورد اینکه آیا وویت تا چه اندازه می تواند به شنای ایران کمک کند اظهار داشت: قطع به یقین شخصیتی با رزومه کاری “وویت” که مدال طلای المپیک را در کارنامه حرفه ای خود دارد، می تواند به شنای کشورمان کمک کند. پیشنهادات مان را به او ارائه کردیم و وی هم از روز گذشته به ارزیابی امکانات و چگونگی وضعیت شنای کشورمان پرداخته است. قطعا ظرف امروز و فردا او اعلام می کند که با ما همکاری می کند یا خیر.

جعفری با تاکید بر اینکه “یورگ وویت” شخصیت قابل احترامی دارد، تصریح کرد: صادقانه می گویم وقتی در خصوص منابع مالی با او صحبت می کردیم به ما می گفت خیلی برایم سخت است که این موضوعات را عنوان کنیم زیرا علاقه مندم با فدراسیون شنای ایران همکاری کنم.

وی در خصوص اینکه از این مربی آلمانی در چه جایگاهی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: به دوستان هم گفتم در شان شخصیت یک قهرمان المپیک نیست که بخواهیم بگویم وی در چه سمتی با فدراسیون همکاری کند. “یورگ وویت” در جایی که مثمرثمر باشد از وی استفاده خواهیم کرد. او از توانمندی هایی بسیار بالایی برخوردار است. رکوردی که وی در شنا از خود به ثبت رسانده است در حدود بسیار ناچیزی از سال ١٩٨٢ تا به حال جابه جا شده است. وی جزو ١۰مربی برنامه ریز آلمان است و مسلما در این زمینه هم می توانیم از او استفاده کنیم. چشم انداز و افق دید این مربی برای همکاری با ما، المپیک ٢۰١۶ خواهد بود. مسلما برنامه های ویژه ای برای رده های سنی نیز دارد.

جعفری در مورد عنوان و جایگاه این مربی آلمانی گفت: نمی خواهم با الفاظ بازی کنم. شاید فردا روزی قرار باشد از “یورگ وویت” به عنوان مدرس استفاده کنیم. ممکن است او به عنوان فردی که اختصاصا برای فدراسیون شنای ایران کارهای زیربنایی انجام می دهد، استفاده کنیم. البته باید دید که آیا توافق نهایی با”یورگ وویت” صورت می گیرد یا خیر. شاید شان و شخصیت او خیلی بالاتر از این باشد که بخواهیم بگوییم او سرمربی تیم ملی است. برحسب نیاز فدراسیون بدون هیچگونه رودربایستی از او در بهترین موقعیتی که می شود، استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: او می تواند در هرجایگاهی فعالیت کند. ما انتظار نداریم او طی این ۶ ماه قهرمان المپیک برای ما تربیت کند. یورگ وویت باید با فرهنگ و رفتارهای ملی پوشان ما آشنایی پیدا کند.

سرپرست فدراسیون شنا خاطرنشان کرد:خیلی برای من جالب است وقتی این افراد به کشورمان می آیند و با خلق و خوی مردمان ایران آشنا می شوند به سم پاشی های رسانه های بیگانه پی می برند و می گویند که مردمان شما بسیار خوب هستند. آنها می گویند ما تبلیغاتی غیر منطقی ای در مورد این موضوع شنیده بودیم. آن ها با ذهنیت می آیند ولی وقتی با واقعیت ها رو به رو می شوند، نگاه شان تغییر می کند. تمام این موضوعات در توافقات تاثیر گذار است.

image_printپرینت مطلب