دغدغه بزرگ فدراسیون و هیات‌های استانی در گفت و گو با رضوانی

رئیس فدراسیون شنا با اشاره به دغدغه بزرگ این فدراسیون گفت: نامه‌ای را به وزیر ورزش ارسال خواهیم کرد تا مدیران کل را مجاب به واگذاری استخرها برای ساعتی در روز به هیات‌های استانی کنند.

ساناز سلیمان‌ آبادی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری مهر، بحث واگذاری استخرها به بخش خصوصی مشکلاتی برای هیات‌های استانی در راه استعدایابی و کار قهرمانی به وجود آورده است و همین موضوع شنا ایران را در زمینه قهرمان پروری با مشکل جدی مواجه کرده است. با تصویب ماده ۸۸، اماکن ورزشی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و همین امر فضای ناسالم رقابتی برای هیات‌های استانی به وجود آورده است.

استخر دغدغه بزرگ فدراسیون است

رئیس فدرسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیگیری‌های فدراسیون شنا برای در اختیار قرار گرفتن استخرها برای هیات‌های استانی گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ فدراسیون شنا و هیات‌های استانی بحث استخرهاست. تعدادی از هیات‌ها به دلیل ارتباطی که بین رئیس هیات و مدیران کل وجود دارد استخر برای تمرین در اختیار دارند. استان خراسان رضوی با ریاست مشتاق از جمله این هیات‌هایی است که استخر در اختیار دارد چرا که مشتاق چندین دوره ریاست هیات این استان را دارد و ارتباط خوبی با مدیران کل استان برقرار کرده.

شریان استعدادیابی قطع شده است
محسن رضوانی ادامه داد: اما این اتفاق و هماهنگی در سایر استان‌ها وجود ندارد، قانونی برای استفاده استخر برای هیات‌ها نیست. متاسفانه به دلیل بحث درآمدزایی، استخر در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. با تصویب ماده ۸۸ ادارات کل مجبور به اجاره دادن استخرها به بخش خصوصی هستند. با ورود بخش خصوصی دیگر امکان رقابت برای هیات‌ها نیست چرا که هیات به دنبال درآمدزایی نیست و هدفش استعدادیابی است. در واقع رقابت ناسالمی بین هیات‌های استانی و بخش خصوصی برای گرفتن استخر وجود دارد. همین باعث می شود تا ۹۰ درصد استخرهای کشور در اختیار بخش خصوصی باشد.

ادارات کل می توانند همراهی کنند 
وی تاکید کرد: راهکار و پیشنهاد این است تا حداقل ساعتی در روز ، استخر در اختیار هیات‌های استانی قرار گیرد و این موضوع نیز باید به صورت قانون در بیاید تا ادارات کل مجاب به اجرای آن باشند. این اتفاق در استان اصفهان رخ داده و امری شدنی است. یک تفاهم نامه با مدیر کل استان امضا شد و استخر استان از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در اختیار هیات قرار گرفت.

ارسال نامه به وزیر ورزش 
رضوانی در ادامه گفتگویش افزود: به دنبال این هستیم تا در این زمینه نامه‌ای به وزیر ورزش ارسال کنیم تا وزارت ورزش مدیران کل را مجاب کنند ساعتی در روز استخرها در اختیار هیات قرار دهند تا بتوانند کار استعدادیابی و قهرمان پروری را انجام دهند. با چهار ساعت در روز می توان کار را متحول کرد.

آرزویی که رئیس فدراسیون دارند
رئیس فدراسیون شنا درباره نتایج تیم ملی در رقابتهای قهرمانی جهان گفت: تنها ۱۰ کشور در مسابقات قهرمانی جهان شنا موفق به کسب مدال می‌شوند، سایر کشورها حضورشان در فینال و مسابقات افتخار بزرگی برایشان حساب می‌شود. آرزوی من این است مسئولان ارشد ورزش کشور یک بار در مسابقات قهرمانی جهان شنا شرکت کنند و از نزدیک شاهد رقابت شناگران باشند و فضای مسابقات را از نزدیک ببینند تا متوجه شوند دنیای ورزش شنا چیست. یک دنیای کاملا المپیکی. تعداد کشورهای مدال آور در این رشته کم است و ایران نیز جز کشورهای دسته میانی قرار دارد.

رکوردی که انتظارش را نداشتند
رضوانی در ادامه درباره رکورد یاوری گفت: علیرضا یاوری حدود یک ماه پیش در مسابقات کرواسی رکوردی ثبت کرد که کسی باور نمی کرد، او رکوردشکنی کرد. اما در قهرمانی جهان ۵ ثانیه بالاتر از رکورد خودش را ثبت کرد. انتظار شنا بهتر از او نداشتیم اما توقع این بود یک ثانیه بالاتر رکورد بزند نه ۵ ثانیه. همین موضوع توسط کادر فنی در حال بررسی است. بنیامین قره حسنلو نیز شنا خوبی داشت. یک عده با صحبت‌هایی که دارند هدفشان فضاسازی است و صحبت هایی انجام می دهند که واقعیت امر نیست. واقعیت این است که پس از تورنمنت کرواسی که شناگران در نقطه پیک بودند دیگر انتظار نتیجه خاص نداشتیم چرا که هر شناگر تنها دوبار در سال به نقطه پیک می رسد.

امیدوار به کسب سهمیه
رئیس فدراسیون شنا درباره کسب سهمیه المپیک توسط شناگران ایران گفت: بسیار امیدوار هستم، مخصوصا درباره بینامین قره حسنلو و سینا غلامپور. مهدی انصاری نیز به صورت چراغ خاموش و با غیرت در حال تمرین است. ان شالله این اتفاق رخ خواهد داد.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب