دلفین فرانسوی به المپیک ۲۰۱۶ می اندیشد

“یانیک انجل” دارنده دو نشان طلای المپیک ۲۰۱۲ و بهترین شناگر سال ۲۰۱۳ اروپا به دنبال تکرار افتخارات خود در المپیک ریودوژانیرو است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ “یانیک انجل” شناگر ۲۲ ساله فرانسوی زیر نظر “باب بومن” افسانه ای به دنبال ثبت بهترین رکورد ها در مسابقات بین المللی است.
ورزشکار جوان و بلند قامت تیم ملی فرانسه که در باشگاه شمال بالتیمور زیر نظر “باب بومن” شنا می کند از سن هشت سالگی به این رشته ورزشی علاقه مند شد. او که متولد شهر نایمس فرانسه است از سال ۲۰۰۲ با شنا آشنا شد.
به گفته ی خود او، در همان شهر محل تولدش با تشویق یکی از همسایه ها به شنا کردن در استخر خانوادگی آن ها روی آورد. پس از مدتی کوتاه “یانیک” به علاقه ی خود نسبت به رشته ورزشی شنا پی برد و خانواده خود را برای ادامه تخصصی این رشته قانع ساخت.
لقب “دلفین فرانسوی” سال هاست که نوای طنین انداز طرفداران “انجل” در محل مسابقات است. این شناگر در اوقات فراغت خود فقط به نوشتن و خواندن می پردازد. “یانیک” توانسته است با عضویت در یک باشگاه امریکایی بارها بهترین شناگران دنیارا در خاک خودشان مغلوب سازد و زنگ خطر را برای رقیبان تا المپیک ۲۰۱۶ به صدا در بیاورد.
این شناگر دو متر و دو سانتی متری و ۹۰ کیلوگرمی فراسنوی که نامش از یک تنیسور فرانسوی به نام “یانیک نواه” انتخاب شده در مصاحبه ای نظرات جالبی در رابطه با شنا کردن ارائه می دهد؛ در این گفتگو که با یک خبرگزاری فرانسوی انجام شد “یانیک” در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل تحمل تمامی سختی های تمرین اینگونه عنوان کرد: “بعضی اوقات خودم هم از این همه تلاش روزانه در استخر متعجب می شوم. اما زمانی که در یک رویداد بزرگ شرکت می کنید به زیبایی این رشته ورزشی پی می برید. بسیار با شکوه و هیجان انگیز است و ما عاشق این کار هستیم.”
دارنده عنوان بهترین شناگر اروپا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ پس از دوران دبیرستان از تحصیل کنار رفت تا به تحقق رویای تبدیل شدن به یک شناگر تمام وقت و کامل کمک کند. به گفته ی خود او تصمیم ترک مدرسه اشتباه بزرگی بود. او مدت کوتاهی پس از این کار به مدرسه بازگشت تا تعادل تحصیلی ورزشی بار دیگر به زندگی او برگردد.
وی در این رابطه افزود: “تصمیم اشتباهی بود، بنابراین پس از مدتی کوتاه در یک مدرسه خوب ثبت نام کردم. واقعا نیاز است تا علاوه بر تعداد محدود هم تیمی که روزانه نزدیک به هشت ساعت با آن ها در ارتباطیم دایره مخاطبین خود را گسترش دهیم. در حال حاضر رشته اقیانوس شناسی علاوه بر شنا قسمت دیگر زندگی من را تشکیل می دهد.”
“یانیک انجل” که بدون شک یکی از امیدهای فرانسه برای کسب مدال در المپیک ۲۰۱۶ است از سال ۲۰۱۳ زیر نظر “باب بومن” مربی دوران اوج مایکل فلپس در شرایط مطلوبی به سر می برد. این شناگر جوان و آینده دار به امید کسب نشان طلا در مسابقات المپیک روز به روز به استخر می رود و فشار تمرینات را تحمل می کند.

*عناوین “یانیک انجل” در رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن:
مقام اول ۲۰۰ متر آزاد با زمان ۱.۴۳.۱۴
مقام اول ۱۰۰*۴ آزاد امدادی با زمان ۳.۰۹.۹۳
مقام دوم ۱۰۰*۴ آزاد امدادی با زمان ۷.۰۲.۷۷

*عناوین “یانیک انجل” در مسابقات جهانی فینا:
مقام اول ۲۰۰متر آزاد در رقابت های جهانی ۲۰۱۳ بارسلونا، با زمان ۱.۴۴.۲۰
مقام اول ۱۰۰*۴ متر آزاد امدادی در رقابت های جهانی ۲۰۱۳ بارسلونا، با زمان ۳.۱۱.۱۸
مقام دوم ۲۰۰*۴ متر ازاد امدادی در قابت های جهانی ۲۰۱۱ شانگهای، با زمان ۷.۰۴.۸۱

و بیش از ۱۵ مدال رنگارنگ دیگر در مسابقات اروپایی، استخرهای مسافت کوتاه و کاپ جهانی.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب