دکتر مرادی شهپر: چاره ای جز بازگشایی تدریجی استخرها نداریم اما با رعایت چند پیش شرط

رییس کمیته پزشکی فدراسیون شنا و دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش با اذعان به این که چاره ای جز بازگشایی تدریجی استخرها نداریم، فعالیت اماکن وررش های آبی را نیازمند رعایت چند پیش شرط دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دکتر مرادی شهپر درباره جلسه امروز(یکشنبه) ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش اظهار کرد: محور اصلی نشست امروز درباره پیشنهاد جهت تغییر رویکرد وزارت بهداشت نسبت به حوزه ورزش بود. تلاش ما این است که نشان دهیم اماکن ورزشی شرایط متفاوتی دارند و این حوزه از نظر بهداشتی شرایط بهتری نسبت به بسیاری دیگر از بخش های جامعه دارد. خوشبختانه قبلا قول های مساعدی در این باره از مسئولان وزارت بهداشت گرفته بودیم اما به دلیل بالارفتن نرخ همه گیری بیماری کرونا در چند هفته اخیر این پروسه به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به تایید طرح فدراسیون شنا برای بازگشایی یک استخر در مراکز هر استان با شرایط خاص بهداشتی صرفا جهت تمرین و آموزش و تلاش برای اخذ مجوزهای لازم در این باره از وزارت بهداشت افزود: اگرچه این طرح تا مرحله اجرایی شدن نیازمند تایید وزارت بهداشت است اما فکر میکنم در نهایت چاره ای جز بازگشایی استخرها نداریم. کرونا فعلا با ماست و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به بخشی از زندگی عادی خود بازگردیم. ورزش هایی مانند شنا و یا دوچرخه سواری بعد از وقفه های طولانی مدت ضربه های جبران ناپذیری متحمل می شوند و سرمایه هایی که سال ها برایشان هزینه شده است نابود می شوند. ما باید به سوی بازگشایی محدود استخرها حرکت کنیم اما الان چطور بازگشایی مطرح است.

دکتر مرادی شهپر تاکید کرد: مواردی مثل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ظرفیت مشخصی از استخرها در کنار تببین استانداردهای لازم برای تهویه محیط استخرها و رختکن و همچنین تعریف ضوابط مورد نیاز در دوره های تمرینی و آموزشی و از همه مهمتر بهره مندی از تست های تشخیص سریع کرونا تا حد زیادی می تواند نگرانی ها را از گسترش ویروس در محیط استخرها برطرف کند.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون شنا در پایان گفت: امیدوارم با همکاری فدراسیون های شنا و پزشکی ورزشی فضاهایی که قابلیت بازگشایی و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی دارند شناسایی شوند و بتوانیم مجوز اجرای این طرح را از وزارت بهداشت کسب کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب