دیلانچیان: با برنامه ریزی دقیق قهرمان شدیم

سرمربی تیم شنای اریس اصفهان گفت: با فعل خواستن و برنامه‌ریزی دقیق توانستیم قهرمان لیگ شنا شویم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در خصوص قهرمانی تیم اریس در لیگ شنا، اظهار کرد: رقابت‌های لیگ بسیار خوب بود و سه تیم اول جدول به نحوی یارگیری کرده بودند که شانس قهرمانی داشتند. تیم ما هم که سال اول حضورش در این رقابت‌ها بود در بین این سه تیم قرار داشت و ما فقط بدنبال کسب سکو با شناگران جوان و بومی خود بودیم.

وی ادامه داد: در روز نخست دور اول این مسابقات تیم ما در جایگاه چهارم قرار داشت، رفته رفته اعضای تیم بهتر کار کردند. با فعل خواستن و برنامه‌ریزی دقیق بود که توانستیم قهرمان شویم. تیم ما در دقیقه ۹۰ بسته شد و علت آن هم بیرون ماندن بعضی شناگران اصفهانی و نداشتن یک تیم اصفهانی در سال‌های گذشته در لیگ برتر بود. در قدم اول تصمیم گرفتیم برای حمایت از شنای اصفهان در لیگ شرکت کنیم و بعد از آن برای رسیدن به قهرمانی مؤسسه از تمام لحاظ چه رفت و آمد و چه مالی کمک کرد که روحیه را به اعضای تیم بدهند.

دیلانچیان تاکید کرد: مسابقات دوازده دور بود و ما در دور یازدهم، دوم بودیم و با رکورد شکنی در دور آخر توانستیم قهرمان شویم. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم توانستیم اختلاف را جبران کنیم.

سرمربی تیم شنای اریس، تصریح کرد: برنامه‌هایی که داشتیم به‌صورت مرتب انجام شد امیدوارم کمک کنند تا این تیم در لیگ ماندگار شود؛ چراکه این تیم کار تخصصی شنا را انجام می‌دهد.

وی گفت: اگر از اریس حمایت شود تیم می‌تواند خود درآمدزایی کند و از راه‌های گوناگون بودجه تأمین کند و اگر به این هدف برسد می‌تواند ماندگار شود.

وی بابیان وضعیت اردوها و محل تمرین تیم تصریح کرد: رده‌های پایه در استخر مروارید آموزش‌وپرورش تمرین می‌کنند و پایگاه آموزشی استخر مهتاب که برای اداره برق قدیم است. همچنین تمرینات قهرمانی با توجه بااینکه سرمربی تیم استان هم هستم در استخر انقلاب است.

وی بابیان میزان بودجه اختصاص‌یافته به ورزش شنا، تصریح کرد: ورزش شنا، سه زیرمجموعه شنا، شیرجه و واترپلو را دارد که از ورزش‌هایی مانند دوومیدانی و هندبال بودجه‌اش کمتر است. این امر باعث پایین آمدن کیفیت اردوها و سایر مسائل خواهد شد، اما می‌توانیم با برنامه ریزی و حمایت و تداوم برنامه‌ها به سکوهای آسیایی و فینال المپیک راه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از جوانان بااستعداد ما به دلیل مسائل مالی در سنین شانزده و هفده‌سالگی به دنبال درآمد و شغل می‌روند چون تأمین مالی برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد؛ زمانی که باید مثمر ثمر واقع می‌شدند محو شدند.

دیلانچیان در ادامه اظهار کرد: علی جعفری – شناگر تیم نفت تهران در مواد ۱۰۰،۲۰۰،۴۰۰،۸۰۰ و ۱۵۰۰ در مجموع رکوردشکنی کرد و تیم ما نیز در مواد ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه در رده جوانان ۲۰۰ متر مختلط انفرادی جوانان و ۵۰ مترکرال پشت جوانان و ۱۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی و ۱۴ در ۲۰۰ متر مختلط آزاد تیمی درمجموع ۶ ماده توانستند رکوردشکنی کنند و تیم مشهد در ماده ۵ متر آزاد رکوردشکنی کرد.

دیلانچیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه ما برای آینده و دوره بعد تأمین بودجه برای تیم است؛ زیرا انتظارها از تیم بالا رفته و مجموعه بزرگ‌تر شده است، هرچند که ما در این دوره هم امکانات خوب و به موقعی در اختیار تیم گذاشتیم، تیم‌های رقیب نیز در حال تقویت هستند و ما برای کسب عناوین بزرگ‌تر و ملی تیم را روانه خواهیم کرد، عناوینی همچون کسب سهمیه المپیک.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب