دیلانچیان: رکوردهای ملی پوشان شنا ایران در ترکیه خوب و قابل قبول بود

مربی تیم ملی شنا گفت : نتایج و رکوردهای‌مان در رقابت‌های شنا ترکیه خوب و قابل قبول بود و حتی مسئولان فدراسیون شنای ترکیه و برگزارکنندگان این مسابقات به پیشرفت شنای ایران اذعان داشتند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان مربی تیم ملی ایران در گفت‌وگو با میزان، درباره نتایج شناگران ایران در مسابقات ترکیه و کسب ۳ سهمیه جهانی جدید، اظهار داشت: خوشبختانه نتایج و رکوردهای‌مان در این رقابت‌ها خوب و قابل قبول بود و حتی مسئولان فدراسیون شنای ترکیه و برگزارکنندگان این مسابقات به پیشرفت شنای ایران اذعان داشتند و خیلی از رکورد‌های ثبت شده توسط نمایندگان ایران را باورنکردنی می‌دانستند و به ما تبریک می‌گفتند. خوشبختانه جدا از بحث رکورد‌ها از نظر نتایج و عناوین کسب شده در اکثر ماده‌ها جزو بهترین‌ها بودیم و روی سکو ایستادیم.

وی افزود: در مورد رشته‌های پروانه باید تاکید کنم که از بین تمام رشته‌های دیگر فقط در ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه موفق به ثبت رکورد‌هایی پایین‌تر از ورودی‌های جهانی شدیم که این نتایج نشان از سطح خوب شنای پروانه ایران دارد و امیدواریم این کیفیت تداوم داشته باشد تا شاهد رکورد‌های بهتر از این هم باشیم.

حضور در مسابقات متعدد در رسیدن یک شناگر به اوج آمادگی خیلی موثر است

مربی تیم ملی شنا با تفکیک عملکرد ملی‌پوشان، تصریح کرد: سامیار عبدلی که با بهبود رکورد ۵۰ متر آزاد توانست عنوان سریع‌ترین شناگر ایران را به خود اختصاص دهد، تمریناتش را در آلمان انجام می‌دهد و در ۲،۳ هفته گذشته در چند مسابقه شرکت کرده بود و خوشبختانه بهترین رکوردش را در مسابقات ترکیه ثبت کرد که همین مسئله نشان می‌دهد که چقدر حضور در مسابقات متعدد در رسیدن یک شناگر به اوج آمادگی موثر است.

دیلانچیان تاکید کرد: هومر عباسی هم پس از آنکه نتوانست در ۱۰۰ متر کرال پشت آنگونه که انتظار داشت، شنا کند، در ادامه در بخش ۵۰ متر کرال پشت توانست ضمن شکستن رکورد ملی و ثبت زمان زیر ۲۶ ثانیه سهمیه مسابقات جهانی ژاپن را هم بگیرد. در نهایت هم مهرشاد افقری که قبلا ورودی مسابقات جهانی در ۵۰ متر پروانه را کسب کرده بود، توانست در ۱۰۰ متر پروانه مجددا رکورد ۵۳ ثانیه را ثبت کند و دومین سهمیه جهانی خود را بگیرد.

آخرین انتخابی بازی‌های آسیایی خرداد برگزار می‌شود

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی، گفت: برنامه اصلی ما برای بازی‌های آسیایی است و قطعا مسئولان کاروان اعزامی در کمیته ملی المپیک نتایج و رکورد‌های شناگران در مسابقات ترکیه را رصد کرده‌اند. امیدواریم هر چه زودتر و در یک نشست با مسئولان کمیته تعداد نفرات نهایی شنا برای بازی‌های آسیایی مشخص شود تا ما هم در کادرفنی بتوانیم با آرامش برنامه‌ها را پیش ببریم. از همین رو اواخر خردادماه آخرین مرحله انتخابی برای بازی‌های آسیایی را با حضور نفرات اعزامی به ترکیه و دیگر شناگران برگزار می‌شود.

دیلانچیان خاطرنشان کرد: ترکیه پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اکنون توانسته در سطح رقابت‌های اروپایی و جهانی به مدال برسد و در همین مسابقاتی که ما هم بودیم ورودی A المپیک را کسب کردند. از نظر سخت‌افزاری و زیرساخت‌های شنا خیلی عقب هستیم. برای نمونه سالن شنای شهر کوچک آدرنی ترکیه که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد مجهز به آخرین تکنولوژی‌ها بود و واقعا سالن شنای یکی از کوچک‌ترین شهر‌های ترکیه از سالن شنای آزادی که بهترین سالن شنای کشورمان به شمار می‌رود، به مراتب به روزتر و باکیفیت‌تر است. واقعا رکورد‌های شناگران ایرانی با این امکانات ضعیف در مقایسه با کشور‌های دیگر فوق‌العاده است.

دیلانچیان در پایان در مورد تعداد شناگران اعزامی به قهرمانی جهان تاکید کرد: در نهایت یک یا دو نفر ضمن در نظر گرفتن هزینه‌ها و اهداف فدراسیون به ژاپن اعزام خواهند شد.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.