دیلانچیان: کار دشواری در آرژانتین خواهیم داشت

مربی نماینده شنا ایران در المپیک آرژانتین گفت: با توجه به حضور یاوری در جاکارتا و گذراندن دوران آمادگی، او کار دشواری در المپیک خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان مربی علیرضا یاوری نماینده شنا ایران در المپیک جوانان  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت این شناگر گفت: یاوری در حال حاضر آمادگی خوبی دارد. او در ترکیب تیم ملی برای بازی های آسیایی جاکارتا نیز حضور داشت و دوران آمادگی خود را پشت سر گذاشته است. این موضوع بر روی آمادگی اش برای المپیک جوانان تاثیر خواهد گذاشت. هر ورزشکار به طور معمول در سال یک الی دو بار و به فاصله شش ماه به آمادگی می رسد اما سعی کرده ایم برنامه ای برای او تنظیم کنیم تا بتواند رکورد ملی را جا به جا کند و بهتر از بازی های آسیایی شنا کند که البته کمی دشوار به نظر می رسد.

دیلانچیان ادامه داد: یاوری در ماده ۱۰۰ متر آزاد در المپیک آرژانتین به آب می زند. قرار است با تایید کمیته فنی او در ماده ۲۰۰ متر آزاد نیز شرکت کند که البته کار به اما و اگر کشیده شده است.

او درباره این که کسب چه نتیجه ای از سوی یاوری برای کادر فنی مطلوب است افزود: رکورد ملی ۱۰۰ متر آزاد بعد از ۹ سال در بازی های آسیایی توسط سینا غلامپور شکسته شد. حالا یاوری در آرژانتین تلاش خواهدکرد  تا برای اولین بار در این ماده زیر ۵۱ ثانیه شنا کند. او شناگر کم تجربه و جوانی است که استرس در میدان بزرگی مانند بازی های آسیایی بر روند نتیجه گیری او تاثیر داشت.

مربی نماینده شنا ایران در آرژانتین درباره چگونگی کسب سهمیه المپیک از سوی یاوری تصریح کرد: شناگران برای کسب ورودی به دو مسابقه در کشورهای ویتنام و تایلند اعزام شدند که علیرضا یاوری در ۵ ماده بیشترین فینا پوینت ورودی B را کسب کرد اما قوانین و شرایط المپیک جوانان با المپیک تفاوت دارد که همین موضوع باعث شد یک سهمیه اعطایی به شناگران ایران برسد.

گفتنی است علیرضا یاوری و گامر دیلانچیان دهم مهرماه برای حضور در المپیک جوانان راهی آرژانتین می شوند.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب