امامی‌امین: دریافت کمک‌های دولتی را برای فعالان حوزه شنا پیگیری می‌کنیم

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان تهران با بیان اینکه تعطیلی حدود یک‌ساله باشگاه‌ها به علت شیوع کرونا خسارات جبران ناپذیری به ورزش‌های همگانی و مادر از جمله شنا زد، گفت: در حال پیگیری برای گرفتن کمک‌های دولتی برای قشر فعال در حوزه شنا هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد امامی امین روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ممنوعیت برخی از رشته های پر برخورد رزمی و آبی در یک سال گذشته توسط ستاد ملی کرونا خسارت‌های جبران ناپذیری به فعالان آنها وارد شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط ادامه دار به زیان ورزش های آبی از جمله شنا منجر شده است، گفت: پیمانکاران، مربیان و نجات غریق ها در یک سال گذشته هیچگونه فعالیت خاصی نداشته و دچار زیان مالی زیادی شدند.

امامی امین اضافه کرد: با توجه به اینکه این بیماری کماکان وجود دارد، در تلاشیم با همکاری فدراسیون و هیات شنای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ستاد ملی کرونا فعالیت این بخش آغاز شود.

وی با بیان اینکه تنها استخرهای روباز در شرایط فعلی مشغول به کار هستند، گفت: این استخرها درسطح استان بسیار کم و شمارشان محدود است.

رئیس هیات شنای استان تهران در پاسخ به این سوال که هم اینک تعداد استخرهای ورزشی خصوصی و دولتی در سطح استان تهران چه تعداد است، گفت: با توجه به استخرهای فعال در برج ها، شهرداری و نهادهای دولتی و خصوصی تعداد این مجموعه ها هنوز مشخص نیست ولی از زمان شروع کرونا بیش از از ۹۰ درصد شاغلین و مربیان ورزش شنا بیکار هستند.

امامی امین همچنین در خصوص اینکه آیا کمک های دولتی به فعالین این ورزش پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق فدراسیون در حال پیگیری است و منتظر کمک بین این قشر فعال خواهیم بود.

به گفته وی، آمار دقیق فعالان به علت گستردگی این ورزش موجود نیست اما با احصای اطلاعات بیش از سه هزار نفر در سطح استان تهران مربی و نجات غریق هستند.

رئیس هیات شنای استان تهران همچنین در پاسخ به این سوال که با تعطیلی استخرها برای کلاس‌های بازآموزی سالانه مربیان و غریق نجات ها چه برنامه‌ای هیات داشته تا آمادگی آنها حفظ شود، تاکید کرد: با توجه به محدودیت ها و مطلوب نبودن شرایط آموزش ها به صورت مجازی برای مربیان و متقاضیان، کلاس هایی از طریق این هیات برگزار می شود.

وی افزود: برای آموزش های عملی نیز از استخرهای روباز که از شرایط بهتری برخوردارند استفاده می کنیم.

رئیس هیات شنای استان تهران از دست اندرکاران درخواست کرد که به ورزشهای همگانی و مادر کمک کرده و مجموعه هایی که تعطیل هستند از بخشودگی مالیاتی و اجاره بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب