رایزنی رئیس فدراسیون شنا با عضو هیات رییسه فینا برای برگزاری مسابقه انتخابی واترپلو

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا ایران به عنوان یکی از اعضای هیات مذاکره کننده با نمایندگان ورزش قطر بار دیگر برلزوم برگزاری مسابقه انتخابی المپیک واترپلو برای قاره آسیا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نشست هیئت بلند پایه ورزش قطر با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بعد از ظهر امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک،دکتر سجادی سرپرست کاروان المپیک،دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران برگزار شد.

در این نشست ابتدا مسئولان ورزش قطر با ارائه کلیپی از سوابق میزبانیهای مختلف خود از بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ دوحه گرفته تا دیگر رقابتهای قاره ای و جهانی که تاکنون برگزار کرده اند گزارشی از آمادگی برگزاری اعم ازحمل و نقل،هتلینگ و سالن های مختلف ورزشی خود را برای میزبانی بازیهای آسیایی ۲۰۳۰ ارائه کردند.

سپس دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به هیات ورزشی قطر عنوان داشت: دو کشور ایران و قطر همواره در عرصه اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و ورزشی همکاری خوبی با یکدیگر داشته اند و قطر همواره شرایط خوبی را برای میزبانی رقابتهای مختلف ورزشی فراهم می آورد.

در ادامه دکتر مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ضمن خیر مقدم به هیات ورزش و سفیر قطر در ایران ابراز داشت: دو کشور دوست و همسایه ایران و قطر همواره تعاملات خوبی در عرصه های مختلف داشته و این امر در ورزش بیشتر نمود داشته است.به شخصه شاهد میزبانی خوب قطر در رشته های مختلف ورزشی بوده ام و با مسئولان کمیته المپیک و ورزش آن دوست هستم و بدون تردید همچون گذشته قطر ظرفیت بسیار خوبی برای میزبانی رقابتهای مختلف ورزشی دارد.

در حاشیه این جلسه، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا ایران با خلیل الجابر رئیس فدراسیون شنا قطر و بیرو فدراسیون جهانی دیدار داشت. با توجه به تعیین تکلیف نماینده واترپلو آسیا در المپیک ۲۰۲۰ در جلسه هیات رئیسه فینا طی ماه آینده، رضوانی رایزنی های لازم را در خصوص جلب نظر خلیل الجابر در این باره انجام داد.

پس از لغو مسابقات انتخابی المپیک واترپلو در سال گذشته به دلیل شیوع اپیدمی کرونا، تا کنون تصمیم قطعی درباره این مسابقات اتخاذ نشده است. قرار است تکلیف نماینده واترپلو آسیا در المپیک ۲۰۲۰ در جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی مشخص شود. فدراسیون ایران پیش از این آمادگی و درخواست کتبی خود را برای برگزاری تورنمنت انتخابی و یا برگزاری یک تک مسابقه انتخابی بین تیم های برتر قاره آسیا ارائه داده است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب