رخشانی مقدم: “پاسخ گویی” امتیاز ویژه فدراسیون فعلی است/ مالکیت استخر استان، هیات را احیا کرد

رئیس هیات شنای استان سیستان و بلوچستان معتقد است پاسخ گو بودن یکی از امتیازات ویژه فدراسیون است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو محمد رضا رخشانی مقدم رئیس هیات شنای استان سیستان و بلوچستان درباره فعالیت های انجام شده در سطح استان اظهارداشت: مدتی است یکی از استخرهای استان به طور کامل در اختیار هیات قرار گرفته است که پس از بازسازی مجدد به بهره برداری رسید. با در اختیار گرفتن استخر وضعیت رشته های آبی در استان بهبود یافته است، کمیته های هیات دوباره فعال شده است و برنامه ریزی خوبی برای راه اندازی رشته های واترپلو در بخش آقایان و شنای موزون در بخش بانوان شکل گرفته است. از ماه گذشته نیز در استخرهای استان طرح استعدادیابی از میان ۲۰۰ شناگر دختر و پسر آغاز شده است که نهایتا افراد مستعد به عضویت تیم های استانی درمی آیند.
رئیس هیات شنای سیستان و بلوچستان درباره شکل گیری تیم واترپلوی مردان استان افزود: به زودی تیمی برای حضور در مسابقات کشوری آماده می کنیم تا در این رقابت ها از سیستان وبلوچستان نیز نماینده ای حضور داشته باشد. از همین جا از کادر فنی تیم ملی واترپلو دعوت می کنم مهمان ما باشند و چند روزی را در کنار واترپلوئیست استان ما سپری کنند تا جوانان ما ضمن آشنایی بیشتر با واترپلو به ادامه کار دل گرم شوند.
رخشانی یاد و خاطره پدر شنای سیستان و بلوچستان را گرامی داشت و تصریح کرد: زنده یاد علی گرگیج یکی از مربیان بین المللی شنای استان بود. او پدر شنای سیستان و بلوچستان بود. عشق او به رشته شنا به اندازه ای بود که با خودروی شخصی شناگران استان را برای شرکت در مسابقات مختلف همراهی می کرد. دیگر استان ها شنای سیستان و بلوچستان را با نام او می شناسند.
او درباره میزبانی های مسابقات مختلف در استان ادامه داد: با تعاملاتی که با فدراسیون داشته ایم، میزبانی مسابقات شنای آب های آزاد قهرمانی کشور به سیستان و بلوچستان و چابهار رسید. قبل از این نیز قصد داشتیم میزبان مسابقات غرب آسیا در این رشته باشیم اما ترجیح دادیم در شروع کار با مسابقات داخلی توانایی خود را ثابت کنیم.
رئیس هیات شنای استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: هیات با فدراسیون ارتباط بسیار خوب و سازنده ای دارد. هر زمانی که درخواست برگزاری دوره های مختلف داوری و مربیگری را از فدراسیون داشته ایم، به سرعت زمینه انجام آن فراهم شده است. رضوانی چند بار مهمان ما در استان بوده است. او خود سال ها قبل کاپیتان تیم ملی واترپلو بوده است و در این عرصه تجربیات ارزشمندی دارد. پاسخگویی در هر زمان یکی از امتیازات ویژه ای است که رضوانی داراست. در گذشته برای ارسال و یا دریافت نامه ها با مشکلاتی روبرو بودیم اما در چند سال اخیر سیستم ادارای فدراسیون تغییر کرده است و بخش های مختلف از جمله دبیرخانه عملکردی قوی دارد.
او در بیان انتظاراتش از فدراسیون تاکید کرد: با توجه به این که سیستان و بلوچستان استانی محروم است و نیمی از جمعیت آن را جوانان تشکیل می دهند، خواستار نگاه ویژه تری به این استان هستیم. ضمن این که لازم است اعتبارات بیشتری به هیات تعلق بگیرد. البته در بخش اعتبارات فدراسیون این فرصت را برای ما مهیا کرده است که هزینه های دوره های مربیگری و داوری به فدراسیون پرداخت نشود و در خود استان باقی بماند. در تلاشیم ورزشکاران مستعد استان به بدنه تیم های ملی اضافه شوند و زیر نظر کادر فنی تیم های ملی تمرین داشته باشند. در بخش سخت افزار نیز باید شرایطی مهیا شود تا استخرهای نوساز و استخرهایی که به مرکز استان نزدیک تر هستند در اختیار هیات قرار بگیرند.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.