رضایی: ترکیب اصلی تیم ملی سه شنبه معرفی می شود

پنجمین دوره رقابت های توسعه جهانی واترپلو از سوم تا هشتم خردادماه این بار به میزبانی ایران برگزار می شود. رقابت هایی که از آن به عنوان سکوی پشرقت ایران در این رشته یاد می شود. به زودی نفرات اصلی تیم ملی برای پیکارهای فینا ترافی معرفی خواهند شد اما مربی تیم ملی پیش بینی خود از نتایج تیم ملی در این رقابت ها را به توپ گرد و زمین متغیر تعبیر کرده است.
انسیه بحری/

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو، روزنامه گل نوشت:

وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلو در خصوص آخرین وضعیت ملی پوشان ایران در آستانه رقابت ها فینا ترافی می گوید: فدراسیون حداکثر توان خود را بکار بست تا تمامی امکانات و شرایط را برای تیم ملی مهیا کند، اما در کنار همه این موارد فکر می کنم طاهریان سرمربی تیم ملی همراه با غفوری رییس کمیته فنی شخصا کارهای اجرایی را برای تیم ملی انجام دادند و اردوها را اداره کردند تا به موفقیت فعلی برسیم. من و اکثر ملی پوشان واقعا طاهریان را قبول داریم و به دلیل شخصیت خاص او به اردوی تیم ملی آمده ایم.
وی ادامه داد: برخی نفرات به خاطر دور بودن از تیم ملی با بقیه اردونشینان فاصله داشتند اما در این مدت واقعا با تیم هماهنگ شدند و تغییرات زیادی داشته اند. واترپلوئیست ها نسبت به کاری که می خواهند انجام دهند اعتماد به نفس دارند و روی هدفشان متمرکز شده اند. در واقع مسئولیت سنگینی برعهده همه ما قرار دارد و چون میزبانی یک باره در اختیار ایران قرار گرفت، زمان کمی را برای تمرینات داشتیم. با این حال میزبانی خوب و نتیجه لازم برای ما مهم است.
وی با بیان اینکه تمرینات تیم ملی از شب گذشته برای هفته پایانی اردوهای فینا ترافی برنامه ریزی و آغاز شده است، گفت: ملی پوشان از لحاظ فیزیکی و روحی شرایط خوبی دارند. با توجه به اینکه زمان کوتاهی برای آماده سازی در اختیار داشتیم نمی توانستیم اوج و فرود آنچنانی داشته باشیم. تمرینات ما به لحاظ تنوع کم اما پرتکرار بود تا مهارت لازم را در یک بخش بدست آوریم. بازیکنان هم در حد تواناییشان برای رسیدن به آمادگی لازم تلاش کرده اند
رضایی در مورد دستاوردهای میزبانی ایران از رقابت های توسعه جهانی واترپلو می گوید: این مسابقات زیر نظر فینا برگزار می شود و همانطور که از نام آن پیداست برای کشورهای در حال توسعه در واترپلو در بخش جهانی برگزار می شود. نگاه فینا طوری است که رقابت های فینا ترافی سکوی پرتابی برای کشورهای در حال پیشرفت باشد.
این مربی واترپلو خاطرنشان کرد: ما با میزبانی رقابت های فینا ترافی می توانیم خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آماده کنیم. ما در فینا ترافی عناوین دومی و سومی را داشته ایم و حالا در سطح بین المللی آماده رقابت های انتخابی المپیک ریو می شویم و انگیزه کافی را بدست می آوریم.
او درباره تیم های شرکت کننده در رقابت های توسعه جهانی گفت: در این دوره تیم های اروپایی بهتری نسبت به قبل شرکت کرده اند. تیم ما هم در تلاش است تا بهترین نتیجه را بگیرد اما توپ گرد و زمین زیر پای ما در اینجا متغیر است! بنابراین نمی شود از هم اکنون برای قهرمانی قول داد. تیم ملی حداکثر توان خود را برای رسیدن به قهرمانی خواهد کرد و از میزبانی هم نهایت استفاده را می برد.
وی با اشاره به اینکه امیدوار است از این پس مسئولان نگان محبت آمیزی نسبت به این رشته داشته باشند، افزود: ما با شیب ملایم از لحاظ فنی به آمادگی رسیده ایم و نباید انتظارات را بالا ببریم. ۲۰ سال قبل والیبال را در نظر بگیرید، ما هم باید آهسته و پیوسته به اهداف خود در واترپلو برسیم.
رضایی درباره جلسه کادرفنی تیم ملی که شب گذشته برگزار شد، اشاره کرد و گفت: با جمع بندی کافی روز سه شنبه اسامی تیم ملی برای رقابت های فینا ترافی اعلام می شود. با ارزیابی نهایی اردونشینان، ۳ بازیکن از جمع ما جدا می شوند. این مورد به معنی حذف آها نیست. ما از انها می خواهیم خود را برای اردوهای آینده آماده کنند. دو بازیکن و یک دروازه بان از جمع اردونشینان کنار خواهند رفت. در واقع ما ۱۳ واترپلوئیست آماده را انتخاب خواهیم کرد.
وی ادامه داد: برای تمرین هنگام مسابقات هم همه تیم ها از استخر روباز و استخر ۹ دی مجموعه شیرودی استفاده می کنند.
انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.