رضایی: واترپلوی قهرمانی آسیا به تعویق افتاده است/چیریچ منتظر آغاز اردوهاست

مربی تیم ملی واترپلو گفت: مسابقات از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود اما باید هرچه زودتر اردوها آغاز شود، خیلی در این تعطیلات عقب افتاده‌ایم.

معصومه عبدالجوادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مسابقات قهرمانی واترپلوی آسیا اظهار کرد: فعلا همه مسابقات سال ۲۰۲۰ لغو شده است و قرار است مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار شود. در نتیجه ما در سال ۲۰۲۰ هیچ مسابقه‌ای نخواهیم داشت. هنوز مشخص نیست که تاریخ دقیق مسابقات قهرمانی آسیا چه زمانی است و اینکه میزبان کدام کشور  خواهد بود.

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه در خصوص مسابقات انتخابی المپیک گفت: با توجه به اینکه همه شرایط المپیک تغییر کرد و هنوز فرصت باقی است ما امیدواریم مسابقه انتخابی که قرار بود با قزاقستان داشته باشیم انجام شود. یعنی ممکن است هنوز مسابقه انتخابی المپیک همان مسابقه ما با قزاقستان تعیین کننده باشد. ایران خواهان این موضوع است و امیدوارم که بتواند از حقوق خود دفاع کند. دیگر هیچ دلیلی نیست که برگزار نشود.

وی در خصوص آغاز اردوی تیم ملی واترپلو گفت: ورزش ما واقعا دیربازده است و باید نسبت به رشته‌های دیگر زمان بیشتری گذاشت. همین حالا هم دیر شده است اما متاسفانه به فکر همه رشته‌ها هستند بجز رشته ما. رضوانی، کمیته شنا و واترپلو همه خیلی جنگیدند و خیلی تلاش کردند اما کسی گوشش بدهکار نیست.

مربی تیم ملی واترپلو افزود: خیلی مربی، نجات غریق، داور و شناگر در این مدت ۷ یا ۸ ماهه تعطیلی لطمه خوردند. در صورتی که استخر به دلیل وجود آب بسیار جای پاکیزه و قابل کنترلی است. بهانه رختکن می‌آورند که خوب در همه رشته ها رختکن هست، من متوجه این موضوع نمی‌شوم. لیگ کشتی که برگزار شد قطعا باید کشتی‌گیر در رختکن لباس تعویض کند و به شهرش بازگردد.  رختکن بهانه است. تکلیف استخر هم که معلوم است. آب با سیستم مدرن ضدعفونی می‌شود.

رضایی گفت: ما واقعا این مدت خیلی عقب افتاده‌ایم. ملی‌پوشان تمرینات بدنسازی را در سالن‌های مختلف و با هزینه شخصی انجام می‌دهند. استخرهای سرپوشیده که مجوز ندارد. استخرهای روباز هم که محدود هستند. تعدادی از ملی‌پشان از استخر مجموعه ورزشی انقلاب استفاده می‌کنند که با هزینه شخصی خودشان انجام می‌شود تا آمادگی شان حفظ شود. خیلی شرایط سختی است. باید هرچه سریعتر اردوها را راه بیندازیم.

وی افزود: رضوانی تنها برای ۵ شناگر توانسته مجوز بگیرد تا در مجموعه آزادی تمرین کنند. ملی‌پوشان واترپلو تست کرونا داده اند و منتظریم پاسخش آماده شود تا اگر ستاد مقابله با کرونا مجوز داد ما هم بتوانیم تمریناتمان را در استخر آزادی شروع کنیم. ولی باید امکانات فراهم باشد تا راحت بتوانیم تمرینات را آغاز کنیم.

مربی تیم ملی واترپلو در پاسخ به این سوال که آیا با آغاز تمرینات سرمربی تیم ملی چیریچ هم به ایران خواهد آمد گفت: بله او آماده است که برای تمرینات بیاید. قراردادش هم با فدراسیون ایران برقرار است. با هم صحبت کردیم گفت منتظر است که اردوها آغاز شود و بیاید. فدراسیون هم برای آوردن چیریچ مشکلی ندارد تنها باید مطمئن شود که تمرینات مداوم انجام خواهد شد. نه اینکه چیریچ چند روزی بیاید دو هفته تمرین کنیم، دوباره بگویند بحران شده و او بخواهد برگردد. باز در این شرایط مشکل پرواز و هزینه‌های آن نیز مطرح می‌شود.

رضایی  افزود: فدراسیون شنا برعکس سایر رشته‌ها بدون ریخت و پاش دنبال بهترین نتایج است. اما با این شرایط به چشم هیچ کس نمی‌آید و هیچ کمکی به این رشته نمی‌شود. من مدیر فنی پرسپولیس بودم هنوز هیچ ورزشکاری یک ریال از قراردادش را دریافت نکرده است. یک شلوارک و تی شرت تنها پرداختی پرسپولیس به ورزشکاران برای یک فصل بوده است.

وی گفت: ما روزهای سخت تر از این‌ها را گذراندیم، جنگ داشتیم و تحریم همیشه بوده است. ما نمی‌خواهیم که اردوهایمان در مجارستان یا قرقیزستان برگزار شود، همین استخری که داریم و می توانیم از نظر بهداشتی کنترلش کنیم در اختیارمان باشد تا اردوها را برگزار کنیم. همه تصمیم گیری ‌ها هم همیشه هم درست نیست.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.