رضایی: چیریچ حرفه‌ای است

وحید رضایی، سرمربی تیم ملی را حرفه ای نامید و گفت: الکساند چیریچ خیلی می تواند به تیم کمک کند به شرطی که ابزار وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلوی ایران  مشکل این رشته را کمبود مسابقات دانست و بیان کرد: حضور در مسابقات نیاز به بودجه دارد در حال حاضر اوضاع کشور از لحاظ اقتصادی دارای مشکل است، مخصوصاً سال جاری که المپیک در پیش است نگاه ها به رشته های المپیکی است، اقتصاد مقاومتی است ما هم صرفه جویی می کنیم اما زمانی که از رقابت های آسیایی برگردیم و از ما بپرسند چرا مدال کسب نکردید، آنوقت این موضوع خیلی برایمان دردناک خواهد بود.

به گفته ی وی شخص اول فدراسیون نیاز به مشورت ندارد و بهتر از هر کسی می داند که باید چه برنامه ای برای پیشرفت واترپلو داشته باشد، ولی تمام برنامه ها نیاز به بودجه دارد. او در این باره، ادامه داد: یا باید تسلیم شویم و دست خود را بالا ببریم و بگوییم واترپلو ایران در سطح آماتور است و در کشور فقط برای حفظ سلامتی کار می کنیم و یا اگر می خواهیم در مسیر قهرمانی گام برداریم و به سکوهای آسیایی و بعد لیگ جهانی و المپیک برسیم باید به این ورزش بها داده شود، با این شرایط که حریفان آسیایی و جهانی برای پیشرفت دلاری خرج می کند، رقابت سخت است.

رضایی، سرمربی تیم ملی را حرفه ای نامید و اظهار داشت: الکساند چیریچ خیلی می تواند به تیم کمک کند به شرطی که ابزار وجود داشته باشد، یک بخشی از ابزار بازیکنان هستند که انگیزه ی شخصی را دارند و انگیزه ای که متولیان در ورزش می توانند تزریق کنند، بودجه است که باید برای برگزاری مسابقات در اختیار فدراسیون قرار دهند.

او اختلاف بازیکنان و چیریچ را تایید نکرد و گفت: زمانی که افرادی بیرون از گود هستند یک سری حرفاهایی می گویند که وقتی فکر کنیم می تواند سازنده نیز باشد. به طور کل کسی می‌تواند قضاوت کند که داخل تیم و یا کنار تیم باشد، زمانی که بازیکنان بدون هیچ مسابقه و بازی تدارکاتی در تیم حضور دارند؛ چه انگیزه‌ای می تواند وجود داشته باشد؟ به غیر از پرچم و وطن چه چیزی می تواند آنها را به تیم بکشاند؟ چیریچ جدی و با انضباط و خیلی خوش قلب و مهربان است.

مربی تیم ملی در ادامه افزود: من تضمین می کنم هیچ پیش داوری و قضاوتی نسبت به بازیکنان از سوی چیریچ نیست، از سوی هیچ کس برای بودن یا نبودن هیچ بازیکنی حتی از سوی فدراسیون سفارشی پذیرفته نمی شود. شاید با نظر کارشناسی افرادی به کمیته فنی معرفی شوند، ولی نهایتاً کادر فنی و سرمربی تصمیم می گیرند و هیچ پیش داوری برای انتخاب بازیکنان یا انتخاب نکردن بازیکن صورت نمی گیرد.

رضایی در خصوص انتقاد از تیم ملی در خصوص سن بالای بازیکنان خاطر نشان کرد: ۱۰ بازیکن زیر ۲۰ سال داریم که شش هفت بازیکن زیر ۱۸ و زیر ۱۹ می توانند در مسابقه شرکت کنند و سه بازیکن نیز متولد ۷۸ و ۷۷ هستند، یک مقدار صحبت ها ضد و نقیض است. هیچ اشکالی در کار نیست. باید انتقاد شود تا سازندگی باشد، اتفاقاً تیم جوان خوب است باتجربه، میان سال و جوان داریم، از بین ۱۹ نفرحاضر در اردو ۱۰ نفر زیر ۲۰ سال و سه نفر بالای ۲۲ هستند.

او اختلاف امتیاز با تیم ژاپن در مسابقات گذشته را اینگونه بیان کرد: تاکتیک و فنی که پیش رو داشتیم دفاعی نبود، مثل فوتبال که مقابل آرژانتین دفاعی بازی کرد و ۱-۰ باخت ما در لاک دفاعی نرفتیم ، فوتبال را مثال می زنم چون همه اطلاعات فوتبالی را دارند مشکلی با فوتبال نداریم، در ۱۰ سال گذشته دو بار با ژاپن و دو بار با چین بازی کردیم، توقع باید به اندازه ی امکانات باشد.

تیم ملی واترپلو ۱۸-۲۲ آبان ماه در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد. رضایی تمرینات تیم ملی برای مسابقات پیش رو را اینگونه عنوان کرد: بهمن ماه سال گذشته بعد از پایان مسابقات لیگ تمرینات را آغاز کردیم، دو، سه مسابقه مسابقه ی داخلی و خارجی برنامه ریزی کردیم که شامل تمرین مشترک با تیم ها و تورنمنت است به فدراسیون تحویل داده ایم. با توجه به بودجه فدراسیون هرچقدر که در توان فدراسیون باشد و تصمیم گرفته شود اعزام می شویم.

او در ادامه به ایسنا گفت: آخرین مسابقه ای که شرکت کردیم رقابت های انتخابی المپیک قهرمانی آسیا بود که کم ترین اختلاف ما با تیمی که سوم شد مشخص است. حالا باتوجه به تغییر و تحولاتی که تیم ها بعد از المپیک پیدا می کنند و ما نیزبه طور مستمر تمرین داریم، اگر مسابقات تدارکاتی پیش رو را که در برنامه داریم برگزار کنیم قطعاً فاصله کم‌تر می شود و به سکو نزدیک می شویم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب