رضا جعفری: امیدوارم شاهد انقلاب در واترپلو باشیم

کارشناس واترپلوی ایران گفت: با توجه به شناختی که از تیم ایران دارم به نظرم باید در مسابقات فیناترافی قهرمان شویم.

مجتبی ذکی زاده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرگزاری فارس نوشت:

رضا جعفری درمورد گرفتن میزبان پنجمین دوره مسابقات فیناترافی اظهار داشت: از نظر ارزشی این مسابقات بسیار مهم است. حدود ۴۰ سال است که هیچ نوع مسابقه بین‌المللی در ایران برگزار نشده است و همین موضوع می‌تواند اهمیت این مسابقات را بالا ببرد. از طرفی ما برای گرفتن این میزبانی با کویتی‌ها رقابت داشتیم؛ آنها پول‌های زیادی را خرج کردند، اما خوشبختانه ایران با توجه به جایگاه محسن رضوانی در فدراسیون آسیا توانست این میزبانی را بگیرد.

وی ادامه داد: هر وقت مسابقه بین‌المللی در یک کشور برگزار شود فوایدی برای آن کشور دارد که از جمله آن می توان بالا رفتن انگیزه ورزشکاران و ورود علم جدید درمورد آن رشته خاص به کشور میزبان اشاره کرد. بعد از اینکه تیم ملی واترپلو نتوانست به مسابقات آسیایی برود و ما هنوز نسبت به آن نقد و از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گلایه داریم، در تلاش هستیم تا روحی به پیکره بی‌جان واترپلو وارد کنیم.

سرمربی تیم ملی واترپلوی ساحلی ایران خاطرنشان کرد: مسابقات فیناترافی برای کشورهای تازه توسعه یافته است. از تمام قاره‌های به ایران خواهند آمد و گروه‌بندی مسابقات هم مشخص شده که بر اساس آن ایران با اتریش، تونس، اندونزی، گواتمالا و اوروگوئه همگروه شده است. فکر می‌کنم بازی سخت ایران با تیم اتریش خواهد بود که نخستین بازی ایران هم هست. با توجه به اینکه تیم‌های اول هر گروه به فینال می‌روند و تیم‌های دوم به رده‌بندی باید خیلی با احتیاط به مصاف حریفان برویم.

جعفری افزود: اگر بتوانیم مقابل اتریش خوب ظاهر شویم می‌توانیم صدرنشین شده و فینالیست شویم. چون اسپانسر کافی در فدراسیون وجود ندارد و نمی‌توانیم بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کنیم بهتر است که شناخت مان از حریفان را بالا ببریم. اگر کادر فنی شناخت کافی از حریفان داشته باشد بدون شک می‌توانیم به موفقیت برسیم. تیم‌هایی که به فیناترافی آمده‌اند تیم‌های تازه پیشرفته هستند و آشنایی با نوع بازی‌ آنها خیلی سخت نیست.

کارشناس واترپلوی ایران با بیان اینکه تلاش مدیران، مربیان و بازیکنان باید با قهرمانی تکمیل شود، گفت: چون اردوی تیم ملی حدود ۲ ماه است که جریان دارد و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه در اردو حضور دارند من نسبت به این تیم خوش‌بین هستم و می‌توانیم قهرمان شویم. امیدوارم حلقه بهم پیوسته اتفاقات خوب واترپلو که از سال گذشته آغاز شده است و با نایب قهرمانی جوانان در مسابقات آسیایی، نایب قهرمانی نماینده ایران در باشگاه‌های آسیا و نایب قهرمانی در مسابقات ساحلی ادامه پیدا کرد حالا با قهرمانی در رقابت‌های فیناترافی تکمیل شود و شاهد انقلاب در واترپلو باشیم.

انتهای پیام/م

image_printپرینت مطلب