رضوانی:وفاق و همدلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ستودنی است

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: ورزش یکی از حوزه‌های موفق در کشور بوده و دکتر سلطانی‌فر و تیم تحت امر ایشان به درستی وظایف محوله را انجام داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری برنا، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا درخصوص موفقیت‌های ورزش در چهار سال گذشته و دستاوردهایی که ایران در حوزه ورزش به دست آورده است صحبت کرد.

رضوانی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به موفقیت‌های اخیر ورزش اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین عامل موفقیت همدلی و وفاق بی‌نظیری است که بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایجاد شده و تعامل دکتر سلطانی‌فر و دکتر صالحی امیری باعث شده چرخ موفقیت ورزش به تندی در حرکت باشد. ورزش کشور در چند سال اخیر یکی از بهترین ادوار خود را سپری می‌کند و نتایجی که در این مدت به دست آمده نشان می‌دهد که عملکرد مدیریتی در ورزش ما مثبت بوده است.

وی در ادامه افزود: تیم فوتبال ایران در جام جهانی روسیه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و باعث شد شادی و آرامش به جامعه تزریق شود. مهم‌تر اینکه کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتایجی را به دست آورد که برای اکثر رشته‌ها به ویژه رشته‌های پایه حائز اهمیت است. در واترپلو و تنیس روی میز در حالی به مدال دست پیدا کردیم که بیش از چهار دهه از انجام آن ناتوان بودیم. همچنین مدالی که حسین کیهانی در ماده پنج هزار متر در جاکارتا به دست آورد بسیار ارزشمند و ستودنی بود. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که مدیریت ورزش در راس خوب بوده است.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: تیم واترپلوی ایران در شرایط بد اقتصادی که دولت و بالطبع وزارت ورزش با آن گریبانگیر است توانست قبل از مسابقات جاکارتا هفت اردوی خارجی را برپا کند و نتیجه آن در نهایت به کسب مدال ارزشمند برنز در بازی‌های آسیایی ختم شد که برای آن زحمت زیادی کشیده بودیم.

کارشناس ورزشی کشورمان همچنین با اشاره به دیگر موفقیت‌های حوزه ورزش خاطرنشان ساخت: کاروان ایران بعد از موفقیت در جاکارتا در المپیک جوانان آرژانتین نیز توانست آمار قابل توجهی را از خود به جا بگذارد و اولین مدالی که در ژیمناستیک به دست آوردیم و همچنین رکوردشکنی که در کسب مدال‌های طلا در آرژانتین داشتیم نشان دهنده این موضوع است که بدون شک ورزش یکی از حوزه‌های موفق در کشور بوده و دکتر سلطانی‌فر و تیم تحت امر ایشان به درستی وظایف محوله را انجام داده‌اند. جایگاه سومی ایران در بازی‌های پاراآسیایی نیز از دیگر علل موفقیت ورزش کشور در این مدت اخیر است.

وی تصریح کرد: موفقیت ورزش به همین چند موضوع ختم نمی‌شود و ورزشکاران زن و مرد ما در این چند سال نشان دادند که زیر سایه توجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دستیابی به موفقیت قطعا دور از دسترس نیست. تعامل ایجاد شده بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نویدبخش روزهای روشن برای ورزش کشور است و حالا دیگر شاهد این نیستیم که بین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک برای اهدای مدال بخواهد دعوایی صورت بگیرد و در حال حاضر اخلاق مهم‌ترین عامل اتحاد بین این دو دستگاه است. البته مشکلاتی نیز وجود دارد همانطور که در دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور است ولی قطعا پیشرفت ورزش ایران از زمانی که دکتر سلطانی‌فر در راس وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته مشهود بوده است. یکی از راهکارهایی که می‌تواند باعث شود مشکلات حل شود این است که وزارت ورزش از سازمان ملی جوانان تفکیک شود و با این رویه اتفاقات بهتری در این وزارتخانه خواهد افتاد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب