رضوانی: امیدوارم با حفظ شرایط در واترپلو به فینال بازی‌های آسیایی برسیم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: اگر شرایط کنونی واترپلو حفظ شود امیدوارم به فینال بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا برسیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: از واترپلو شروع کنیم که تیم ایران بدون شکست در جایگاه دوم قرار گرفت. تیم ایران یکی از بهترین‌ بازی‌هایی که من تاکنون از آن دیده بودم را ارائه کرد و به شخصه خیلی لذت بردم.

وی درمورد اینکه در بازی فینال مانند یک مربی در کنار استخر هیجان داشت، گفت: به هر حال بازی فینال خیلی برای ما مهم بود. در آن مسابقه بازیکن تیم حریف که البته من سوابقش را می‌دانستم کیهانی، بازیکن ما را مصدوم کرد. من خیلی از این اتفاق ناراحت شدم، اما زمانی که دیدم کیهانی می‌خواهد چسب ابرو را بردارد و وارد استخر شود خوشحال شدم.

رضوانی خاطرنشان کرد: بازیکن حریف ابروی کیهانی را شکافته بود و زمانی که بازیکن ما می‌خواست دوباره وارد بازی شود پزشکان از من تعهد گرفتند و در نهایت کیهانی با تعهد می‌توانست به بازی برگردد. ملی پوشان در این تورنمنت بسیار با هوش و با فکر بازی کردند و شک ندارم که اگر اینگونه پیش برویم امیدوارم به فینال بازی‌های آسیایی برسیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درخصوص عملکرد شیرجه‌روهای ایران عنوان کرد: نماینده‌های شیرجه ایران نشان دادند و ثابت کردند که می‌توان با هزینه کم بهترین نتایج را کسب کرد. خوشبختانه مسئولان کمیته ملی المپیک هم به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری روی رشته‌هایی مانند شیرجه چقدر می‌تواند به سود کاروان ورزشی ایران باشد. در راه موفقیت شیرجه‌روها خیلی‌ها کمک کردند از جمله ولی‌پور، نظرپور، حدیقی، خیبری‌نژاد و میرابیان و… حالا هم همه باید بیشتر تلاش کنیم تا به موفقیت‌های بزرگتر برسیم.

رضوانی با بیان اینکه از عملکرد کاروان اعزامی فدراسیون رضایت دارم، ادامه داد: واقعیت این است که نگاه من به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است. دلم نمی‌خواهد موفقیت‌های کسب شده در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را خیلی بزرگ جلوه دهم تا در جاکارتا به مشکل نخوریم، در حالی که شاید اگر فرد دیگری جای من بود این کار را می‌کرد.

وی با اشاره به عملکرد سینوسی شناگران ایران، گفت: به هر حال در شنا شرایط همین است؛ گاهی یک ورزشکار بسیار حرفه‌ای فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شود و گاهی هم انتظارات را برآورده نمی‌کنند. ما در این مسابقات ۳ شناگر با سن ۱۷ سال داشتیم که این به معنی آینده‌نگری است. ضمن اینکه مهدی انصاری هم توانست در پروانه با زمان خیلی خوبی شنا کند که واقعاً من انتظارش را نداشتم. رکورد انصاری تنها ۷ صدم ثانیه با ورودی المپیک فاصله دارد، اما چاووشی‌فر در ماده‌های انفرادی چندان خوب نبود و انتظارات را برآورده نکرد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درمورد پرداخت پاداش به مدال‌آوران بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال مسئولان کمیته ملی المپیک پاداش‌هایی را در نظر گرفته‌اند و ما هم تلاش می‌کنیم در حد توان خود از مدال‌آوران قدردانی کنیم. تلاش ما این است که بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم، چراکه ۳ رشته‌ای داریم که شرایط‌شان با هم فرق می‌کند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.