رضوانی با قدردانی از رویکرد وزارت ورزش تاکید کرد: باید مدارس شنا را احیا کنیم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جلسه هیات رئیسه گفت: باید مدارس شنا را در سراسر کشور احیا کنیم تا استعدادهای این ورزش به سوی قهرمانی هدایت شوند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا در جلسه هیات رئیسه با ایراد سخنانی از حضور اعضای و میهمانان محترم در این نشست قدردانی کرد. او با ارائه گزارشی از وضعیت شنا در کشور و تاکید بر توصیه های دینی درباره این ورزش گفت: شنا در ایران پتانسیل خوبی دارد. جمعیت قابل ملاحظه ای در استخرهای سراسر کشور به صورت تفریحی شنا می کنند. این ورزش از نظر همگانی بسیار پرطرفدار است. خوشبختانه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی استخرهای زیادی در سراسر کشور ساخته شد. البته برخی از این استخرها دارای نقص و ایراد فنی هستند. با این حال زمینه رشد ورزش همگانی شنا در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به وضعیت این ورزش در حوزه قهرمانی نیز گفت: برای قهرمان پروری در شنا باید زمان و امکانات مناسب در اختیار داشت. خوشبختانه در کشور ما استعدادهای زیادی وجود دارد که باید کشف و ساماندهی شوند. امیدوارم که به کمک همه دوستان مدارس شنا را در سراسر کشور احیا کنیم. طرح تائید صلاحیت فنی مدیران استخرها در همین راستا در دستور کار ما قرار دارد. اگر مدیریت استخرها در اختیار فدراسیون قرار بگیرد گام های بسیار بلندی در این حوزه برداشته می شود. باید استخرها را به سمت تیم داری راهنمایی کنیم. همچنین به کمک مجلس محترم قانون مدارس شنا را تصویب و اجرایی کنیم.
رئیس فدراسیون شنا یادآور شد: خوشبختانه در دوره مدیریت دکتر گودرزی و دکتر سجادی رویکرد بسیار مطلوبی نسبت به ورزش های پایه وجود دارد. همانطور که می دانید، یک شناگر مستعد برای اینکه بتواند به اوج قهرمانی برسد حداقل به روزی ۱۰ کیلومتر شنای تمرینی نیاز دارد. این موضوع بدون در اختیار داشتن امکانات امکان پذیر نخواهد بود. خوشختانه در وزارت ورزش با بحث شفاف سازی مالی و ایجاد شورای راهبردی در استان های مختلف شاهد حرکت علمی ورزش هستیم. این حرکت جای تشکر و قدردانی دارد.
بنا بر این گزارش نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون عصر چهارشنبه (۱۲شهریور) در محل فدراسیون با حضور جمعی از بزرگان عرصه اقتصاد و مدیریت کشور برگزار شد.
این نشست با قرائت قرآن کریم و گزارش محسن رضوانی(رئیس فدراسیون) آغاز شد. سپس خسرو امینی(نایب رئیس واترپلو جهانی)، وحید فدایی(خزانه دار)، بهرام افشارزاده(مدیر عامل باشگاه استقلال)، محمد معزالدین(قائم مقام شورای هماهنگی مناطق آزاد)، محمد حقانی( نماینده شورای کلان شهر تهران) و دکتر عباسعلی گایینی( استاد دانشگاه تهران) به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
این جلسه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد(نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی) پایان یافت و در خاتمه از ایشان به عنوان پیشکسوت خانواده شنا قدردانی شد.
حاج جواد کریمی، رضا درویش، محسن سمیع زاده، احمد یاقوتی، کاوه احمدی، امیرداود کمالی و شهرناز ورنوس سایر اعضای حاضر در نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون شنا بودند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب