رضوانی: با چیریچ می‌توانیم مسیر والیبال را طی کنیم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: اگر بتوانیم 4 سال دیگر با چیریچ ادامه دهیم، می‌توانیم مسیر والیبال را طی کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری فارس، محسن رضوانی درخصوص آخرین شرایط واترپلو ایران اظهار داشت: ما در بازی‌های آسیایی اندونزی توانستیم به مدال برسیم. باید بگویم که ما با یک گروه کامل تیم را مدیریت کردیم و توانستیم سوم شویم.

وی درمورد ادامه همکاری با چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: با صحبت‌هایی که با چیریچ شده دنبال حفظ او برای ادامه فعالیت در ایران هستیم. چیریچ یک انسان بدون ادعا و کم توجه به مسائل مالی است که حضور او در ایران یک اتفاق خوب برای ما بود. اگر بتوانیم ۴ سال دیگر با او ادامه دهیم، می‌توانیم مسیر والیبال را طی کنیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: برای رده‌‌های سنی هم می‌خواهیم یکی از بزرگان واترپلوی صربستان را به ایران بیاوریم تا همه مربیان طبق یک برنامه پیش بروند. ضمن اینکه یک ماه دیگر مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را داریم که انتخابی جهان هم هست. ما تیم بسیار خوبی داریم و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

رضوانی در خصوص اینکه گفته می‌شود شاید تیم ایران به این مسابقات اعزام نشود، گفت: برخی مسائل مالی پیش آمده بود که در حال برطرف کردن مشکلات هستیم تا تیم اعزام شود. انشالله که موضوع خاصی نخواهد بود و تیم به رقابت‌ها اعزام می‌شود.

وی درمورد آخرین شرایط شنای ایران ادامه داد: من به عنوان متولی این رشته، شنا را در بازی‌های آسیایی ناموفق نمی‌دانم. ۳ رکورد شکسته شد که دو تای آن مربوط به ۱۰ سال پیش است. صادقانه بگویم که ما باید یک توافق بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش ایجاد کنیم تا شاهد راه‌اندازی مدارس شنا باشیم. این کاری است که ۹۰ درصد کشورهای موفق در شنا انجام می‌دهند.

رضوانی افزود: ما حدود ۴۰-۵۰ شناگر خوب داریم و به دنبال یک مشاور سطح اول برای شنا هستیم. سمیع‌زاده هم دوباره به جمع اهالی شنا اضافه شد و امیدوارم بتوانیم برای نخستین بار سهمیه المپیک را در شنا کسب کنیم. ۴۱ مدال در شنا، ۱۰ مدال در شیرجه و یک مدال واترپلو تقسیم می‌شود. در بازی‌های آسیایی ۴ کشور طلا گرفتند؛ چین، ژاپن، کره‌جنوبی و سنگاپور که شناگر سنگاپوری در آمریکا زندگی می‌کند. اگر بخواهیم در شنا موفق باشیم از الان باید شروع کنیم تا انشالله ۶ سال آینده نتیجه آن را ببینیم.

وی درمورد امکانات سخت‌افزاری برای شنا اظهار داشت: ۴ سال پیش به اندازه یکصد هزار دلار از شورای المپیک آسیا به صورت هدیه تجهیزات گرفتیم. هیأت رئیسه فدراسیون در حال رایزنی است تا تاچ‌پدی که مورد تایید فدراسیون جهانی است را تهیه کنیم. ما استخر آزادی را به صورت کامل داریم، اما این موضوع باید به صورت کلی اجرا شود تا به موفقیت برسیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درخصوص شرایط شیرجه ایران هم گفت: ما ۵ دایو را بعد از ۲۰ سال تهیه کردیم. برنامه راهبردی ما استفاده از مربیان خارجی و کار روی تیم‌های پایه است. امیدوارم در شیرجه هم بتوانیم به موفقیت برسیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب