رضوانی: به جوانان بیشتر میدان دهیم

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اولویت فدراسیون را توجه به جوانان و بالابردن کیفیت تیم‌ها اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت و گو با ایسنا هدف اصلی فدراسیون شنا را جوانگرایی در همه ماده‌ها دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه رشد و پیشرفت باید از رده‌های پایه صورت گیرد توجه من هم به جوانان بسیار زیاد است. تا وقتی که هستم از این سیاست حمایت خواهم کرد و معیار من در وهله اول کیفیت و جوانی است.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد کمبود تیم‌ها در لیگ برتر واترپلو امسال، تصریح کرد: امسال لیگ واترپلو از کیفیت بالایی برخوردار است. اگر دقت کنید می‌بینید که نمی‌توان گفت بازی را کدام یک از تیم‌ها پیروز خواهند شد و این برای من قابل توجه است. معیار انتخاب و ورود تیم‌ها به لیگ برتر واترپلو دو موضوع کیفیت خوب مثل سایپا یا نیروی جوانی مثل تیم‌های نوفلاح و نماینده اصفهان است.

او همچنین در مورد افزایش تعداد تیم‌های لیگ برتر واترپلو، ادامه داد: با توجه به اینکه معیار ما برای آوردن تیم‌ها به لیگ برتر جوانی و کیفیت خوب است تا به حال حضور ۱۶ تیم برای سال بعد حتمی است. امکان اینکه تیم‌ها به ۲۰ تیم برسد وجود دارد ولی قطعا باید کیفیت لیگ طوری باشد که شاهد اختلاف ۳۰ گل در بازی‌ها نباشیم به همین دلیل هر سال سعی می کنیم با ارزیابی شرایط با حضور بهترین تیم‌ها در لیگ موافقت کنیم.

رضوانی درباره شرایط و کیفیت واترپلوی کشور، اظهار کرد: اگر اقدامات فدراسیون و وزیر ورزش و جوانان که نگاه ویژه‌ای به ورزش‌های پایه دارد عملی شود قطعا شاهد تحولات بسیار زیاد و خوبی در این ورزش‌های پایه خواهیم بود. در مورد واترپلو هم باید بگویم که اگر در قهرمانی آسیا در مقابل چین ضربات پنالتی را گل می‌کردیم به مدال می‌رسیدیم و این نشان از تحولات خوب در واترپلو است. در رده‌های پایه هم ما تیم ملی جوانان خوبی داریم که باید بیشتر مورد توجه باشند.

او شنا را یک ورزش خاص دانست و پیشرفت در آن را در گرو چندین عامل دانست و خاطرنشان کرد: شنا شرایط خاصی دارد و برای پیشرفت آن باید وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، خانواده‌ها و فدراسیون با هم هماهنگ و همکاری کنند تا شاهد پیشرفت‌های بیشتری در شنا باشیم. فدراسیون برنامه‌هایی برای شنا دارد ولی ما در شنای موزون می‌توانستیم مدال‌آور باشیم و حریف ما فقط ژاپن بود که اگر میزبان نبود قطعا ما مدال برنز را کسب می‌کردیم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره برنامه‌های فدراسیون برای رشته شنا، گفت: همه می‌توانند با شناگران خود کار کنند اما در اردویی که در بوشهر برگزار می‌شود مربیان مطابق نظر کمیته فنی انتخاب می شوند. همه شناگرها با هم دیده می‌شوند و بهترین‌های کشور دیده خواهند شد که یک برنامه‌ریزی خوب است. فدراسیون می‌خواهد به جوانان میدان دهد تا با انگیزه‌ای که دارند به ورزش شنا کمک کنند و ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

رضوانی شیرجه را یکی از موفق‌ترین و پیشروترین ماده در ورزش‌های پایه دانست و ادامه داد: من اگر بتوانم یک مربی شیرجه چینی برای رده‌های پایه این رشته بیاورم قطعا و مطمئنا مدال‌های زیادی را در این رشته کسب می‌کنیم.

در کنار مربی باید نگاه ویژه و فشرده‌ای به این ورزش شود تا شاهد موفقیت‌های این رشته که بسیار حتمی است باشیم.

او همچنین در مورد دیدگاه خود برای دیده شدن ورزش‌هایی مثل شنا، شیرجه و واترپلو، گفت: به نظر من تا رشته‌ای به مدال نرسید دیده نمی‌شود. باید تلاش کنیم تا ان‌شاءالله در رقابت‌های واترپلوی اندونزی به مدال برسیم که اگر این موفقیت به دست آید قطعاً شرایط تغییر خواهد کرد.

رضوانی در پایان سخنان خود دیده شدن و توجه به ورزش‌های پایه را تحت تاثیر چند عامل دانسته و گفت: عواملی که می‌تواند در بهتر شدن این ورزش‌ها تاثیر خوبی داشته باشد حمایت مالی و ملی شدن توجه‌ها به این رشته است. در کشورهای دیگر این رشته‌ها را دولت حمایت می‌کند ولی بازده آن سلامتی جامعه می‌باشد. یکی دیگر از عواملی که در دیده شدن این ورزش کمک می‌کند بخش تلویزیونی مسابقات است که به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان این ورزش‌ها را کامل پخش کرد ولی امیدوارم که فرهنگ حمایت از این رشته‌ها در کشور جا بیفتد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.