رضوانی به دلیل بیشترین حضور در بازیهای آسیایی مورد احترام مجامع بین المللی است

دبیر اجرایی فدراسیون شنا گفت: رضوانی به دلیل بیشترین حضور در بازیهای آسیایی مورد احترام مجامع بین المللی است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا:محسن سمیع‌زاده اظهار کرد: متاسفانه برخی انتقاد‌ها با عنوان کاپیتولاسیون در ورزش نسبت به تغییر و تحولات مطرح می‌شود که اساسا از نظر کارشناسی محلی از اعراب ندارد. هر فدراسیون جهانی مقرراتی دارد. مثلا فدراسیون جهانی شنا (فینا) به صراحت اعلام می‌کند تغییر رییس فدراسیون فقط در صورت فوت وی، عزل مجمع و استعفا و یا برکناری وی امکان‌پذیر است. بر کناری هم شرایطی چون پرونده قضایی و… دارد. این در قوانین فینا موجود است. درهمین قوانین به صراحت ذکر شده است وقتی یک رییس فدراسیون بنا به همین چهار _ پنج دلیل کنار می‌رود دبیر فدراسیون که دبیر مجمع هم است و بالاترین مقام اجرایی را برعهده دارد، باید در رأس امور قرار بگیرد وگرنه خارجی‌ها عاشق چشم و ابروی ما نیستند.
وی که با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفتگو می کرد ادامه داد: قهرمانان ملی از اعتبار ویژه‌ای در مجامع بین‌المللی برخوردار هستند. علی‌ دایی عضو کمیته فنی فیفا است در تمام مراسم رسمی او از طرف فیفا دعوت می‌شود، آیا خارجی‌ها دایی را دعوت می‌کنند یا لیاقت خودش بوده که در این پست انتخاب شده است. محسن رضوانی به هر صورت تنها ورزشکار ایران است که پنج دوره حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه کرده است. وقتی یک نفر پنج دوره در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کند، در شورای المپیک آسیا از محبوبیت برخوردار می‌شود، چرا که در بین رکوردار‌ها محسوب می‌شود. رضازاده در وزنه‌برداری وحمید سجادی در دو میدانی به اسم کوچک شناخته می‌شوند. حالا این بحث‌ها با عنوان کاپیتولاسیون واقعا شیطنتی بیش نیست.
دبیر اجرایی فدراسیون شنا تاکید کرد: امور بین‌الملل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توام با هم این مساله تغییرات در فدراسیون شنا را پیگیری کردند. حالا این پیگیری‌ها جواب داده و به شرایط ایده‌آل رسیدیم. خرد جمعی که مورد تاکید رهبری است انجام شده است اما برخی به جای حمایت از این حرکت با کارشکنی‌ جو را مشوش می‌کند. دکتر عباسی واقعا مورد بی‌مهری قرار گرفت مساله تغییرات از سال ٢۰١۰ انجام می‌شود. در آن زمان که دکتر عباسی در راس کار نبود افرادی که از قبل در سازمان بودند باید موضوع را پیگیری می‌کردند. ورزشکار‌ها و اسطوره‌های ملی ما چون خادم، عبداله موحد، نصیری و رکوردار‌های ورزش ایران در سطح جهان شناخته شده هستند، حالا تعامل خوب آنها با مجامع بین‌المللی به معنی دخالت بیگانگان نیست. نمی‌دانم چرا برخی چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کنند. رضوانی رکوردار حضور در بازی‌های آسیایی است وصرفا از این جهت مورد احترام مجامع بین‌المللی شنا قرار دارد. در هیچ ورزش چنین رکوردی سابقه نداشته است.
وی در پایان گفت: جمعی از خانواده شنا و بزرگان و پیشکسوتان این رشته ورزش نیز از حضور رضوانی استقبال کردند، حالا به خاطر تصمیم درست شخص وزیر و مجموعه وزارت ورزش داستان تعلیق و دغدغه‌ی مردم هم ختم به خیر شده است. واقعا باید از این تغییرات استقبال کنیم.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.