رضوانی : تاریخ مسابقات واترپلو انتخابی المپیک قطعی نیست

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: قزاقستان به دلیل حضور چینی‌ها و کره‌ای‌‌ها مسابقات انتخابی المپیک را به تعویق انداخته اما برگزاری مسابقات در تاریخ جدید هم قطعی نیست.

حمیدرضا نقیبی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، محسن رضوانی درباره لغو میزبانی مسابقات انتخابی واترپلو در قزاقستان به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ۹ روز پیش نامه‌ای از کمیته برگزاری مسابقات دریافت کردیم که میزبانی این رقابت‌ها در قزاقستان به تعویق افتاد، به این خاطر که قزاق‌ها از حضور چینی‌ها در این مسابقه خودداری کردند. این مسابقات قرار بود ۲۰ الی ۲۶ بهمن ۹۸  برگزار شود که به تاریخ ۵ اسفند موکول شد، البته هنوز این تاریخ هم قطعی نیست.

وی در مورد شرایط تیم ملی واترپلو افزود: در حال حاضر تیم، تمرین‌های هوازی و سرعتی را انجام می‌دهد، اما از لحاظ ذهنی بچه‌ها آماده شرکت در مسابقات بودند که متأسفانه این اتفاق این فضا را به وجود آورد. ما در تلاش هستیم با هماهنگی کادر فنی و روان‌شناس یک برنامه‌ای برای تعویض فضا و بهبود روحیه تیم در نظر بگیریم.

رئیس فدراسیون شنا در پاسخ به این سؤال که مسابقات به تعویق افتاده اما با این حال  انتقال ویروس کرونا ممکن است در تاریخ ۲۴ فوریه باز هم خطرناک باشد، اظهار کرد: مدت شیوع ویروس بیماری کرونا دو هفته است. فرد مبتلا قبل از ۲ هفته اول هیچ چیزی از خودش بروز نمی‌دهد. تیم بانوان و آقایان چین در رشته واترپولو یکی از مدعیان این رشته در دنیا هستند. اما یک ماهی است که در خارج از چین و در کشورهای اروپایی اردو زده‌اند. قزاقستان به این خاطر مسابقات را به تأخیر انداخت اما با این حال در مورد کره‌ای‌ها این تهدید هنوز وجود دارد، می‌دانید که یکی دیگر از کشورهایی که با تذکر قرمز توسط نهادهای بین‌المللی به آن اشاره شده، کره جنوبی است. به خاطر همین الان این فضای  ملتهب وجود دارد.

رضوانی در مورد برنامه کادرفنی برای تیم ملی بیان کرد: الکساندر چیریچ یکی از بهترین مربیان و بازیکنان اسبق واترپلو در دنیاست. او برنامه‌های خود را پیاده کرده و در این مدت هم که مسابقات به تعویق افتاد برنامه خود را اجرا می‌کند.

رئیس فدراسیون شنا و شیرجه و واترپلو در مورد شانس کسب سهمیه المپیک برای رشته واترپلو گفت: ما قرار بود هفته گذشته به کشور ترکیه برای انجام سه چهار بازی برویم ولی متأسفانه کنسل شد. دلیلش هم متوجه نشدیم. ناگهان توسط مدیریت باشگاه اعلام شد این سفر کنسل است. ولی نا امید نیستیم، بچه‌ها انگیزه دارند. با اینکه قزاق‌ها بازیکن صرب گرفته‌اند و چینی‌ها در اروپا اردو زدند ولی امیدواریم بتوانیم با دعای مردم یک بازی خوب از خودمان ارائه دهیم. بازیکنان تیم تمرینات‌ بسیار سنگینی را انجام داده اند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم چون می‌دانم لیاقتش را دارند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب