رضوانی: حضور من در المپیک نتیجه حمایت یک گروه است

داور بین المللی واترپلوی ایران حضور خود در المپیک را مرهون حمایت های یک گروه می داند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسعود رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، ضمن تاکید بر حمایت های لازم از سوی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بیان داشت: حضور من در المپیک ریو ۲۰۱۶ مرهون زحمات فدراسیون، حمایت های بی دریغ خسرو امینی نایب رییس فدراسیون جهانی و زحمات تمام داوران ایرانی مخصوصا احمد یاقوتی قائم مقام فدراسیون و داور بین‌الملی واترپلو است.

رضوانی که به عنوان داور بیطرف در رقابتهای المپیک ریو انتخاب شده است دلیل انتخاب خود را اینگونه تشریح کرد: در کنار هر تیمی که در رقابت های المپیک حضور پیدا می کند یک داور نیز از آن کشور برای قضاوت حضور خواهد داشت. ۱۰ داور نیز به عنوان داور بیطرف در این رقابت ها از سوی فدراسیون جهانی انتخاب می شوند. از قاره آسیا تیم ژاپن نماینده قاره کهن است. در بین تیم های جامانده از المپیک، داوران بیطرف انتخاب می شوند. در کمیته فنی فراسیون جهانی جلسات متعددی برگزار شد و بر اساس مقیاس های مورد نظر، داوران بیطرف برگزیده شدند.

وی با اشاره به ادوار گذشته المپیک ادامه داد: در دوره گذشته داور بی طرف از کشور ژاپن انتخاب شده بود و در یک دوره قبل تر داوری از قزاقستان در المپیک حضور داشت. انتخاب داوران دوره ای نیست بلکه داور اصلح را انتخاب می کنند. با توجه به اینکه تعداد تیم های اروپایی در رقابت های المپیک بسیار زیاد است سعی بر این است از داورانی استفاده کنند که تاثیر هم قاره ای بودن نیز وجود نداشته باشد. از قاره آفریقا نیز که هیچ تیمی وجود ندارد دو داور انتخاب شده است.

داور بین المللی واترپلو کشورمان که برای قضاوت در رقابت های المپیک ریو برگزیده شده است درباره سطح واترپلوی کشورمان اظهار داشت: از قاره آسیا تنها یک کشور می تواند در المپیک حضور داشته باشد و تیم ایران در رقابت های گزینشی آسیا مقام چهارم را کسب کرد. واترپلوی ایران در زمان چیریچ در حال پوست اندازی است و جوان گرایی در تیم رخ داده است. آینده درخشانی در انتظار واترپلو است و نگاه من به آن مثبت است.

او در ادامه با بیان اینکه رشته ای مانند شنا و واترپلو برای کسب موفقیت نیازمند زمان لازم است افزود: چیریچ سرمایه گذاری بلند مدتی برای تیم ملی در نظر دارد و هدف رقابت های ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی است و با توجه به انگیزه ی بالایی که دارد در آینده موفق خواهد شد. در کنار مربی، بازی های تدارکاتی نقش بسیار مهمی ایفا می کند. ۵۰ درصد پیشرفت تیم ها بازی های تدارکاتی و حضور در رقابت های بین المللی است تا بازیکنان در کنار بزرگان این رشته خود را محک زنند برای کسب موفقیت.

در پایان مسعود رضوانی ضمن آرزوی موفقیت برای سایر داوران بین المللی کشور تصریح داشت: المپیک بزرگ ترین رویداد ورزشی و بعد ازآن مسابقات جام جهانی فوتبال می باشد و حضور در این دو موفقیت بزرگی است. امیدوار هستم هر کسی که شایستگی لازم را دارد با در نظر گرفتن فاکتورهای تلاش، تمرین، یاد گیری زبان انگلیسی و آمادگی بدنی به این موفقیت دست یابد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب