رضوانی: دریاچه زریوار فرصتی برای میزبانی مسابقات آسیایی است

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: دریاچه زریوار ظرفیت مناسبی برای میزبانی رقابت های آسیایی دارد و در همین راستا در حال رایرنی هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی روز گذشته(سه شنبه) در مجمع انتخاباتی هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان کردستان ضمن اشاره به اینکه ورزش های آبی در کردستان دارای پتانسیل است، اظهار کرد: متاسفانه ورزش های آبی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و بسیاری از رقابت ها را لغو کرده است.

وی با بیان اینکه شنای کردستان دارای استعدادهای خوبی است، عنوان کرد: ورزش های آبی در استان کردستان با همدلی می توانند به توسعه برسد.

رئیس فدراسیون به ظرفیت دریاچه زریوار در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: رقابت های شنای آب های آزاد مریوان در تقویم فدراسیون تدوین شده و به عنوان یک برند قهرمانی در بین شناگران مطرح است. دریاچه زریوار باتوجه به ظرفیتی که دارد می تواند میزبان مسابقات آسیایی باشد و برهمین اساس در حال رایزنی هستیم.

وی در ادامه افزود: سرانه فضای فیزیکی رشته های آبی در استان کردستان مطلوب است و رییس هیات باید به خوبی از این مهم برای ارتقا رشته های شنا، شیرجه و واترپلو استفاده کند.

رئیس فدراسیون شنا گفت: متاسفانه طبق ماده ۸۸ استخرها به بخش خصوصی واگذار می‌شود و چون به این مسئله با دید درآمدزایی نگاه می‌گردد دیگر نگهداری لازم از آن فضا نمی‌شود.

رضوانی نیز به تیم ملی کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  در حال حاضر قهرمانان ملی در کشور به صورت جداگانه در حال تمرین هستند و امیدواریم با به پایان رسیدن این ویروس بتوانیم هر چه زودتر تمرینات تیم ها را برای حفظ آمادگی ورزشکاران این رشته شروع کنیم و در انتخابی های المپیک حضور یابیم.

حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در ادامه خانواده شنای کردستان را به همدلی دعوت کرد و گفت: اداره ورزش و جوانان کردستان در تلاش است یکی از استخر های استان را به خانه این رشته تبدیل کند.

جولایی با بیان اینکه امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم هیات شنا استان را با بهره‌گیری از ظرفیت کنونی توسعه دهیم یادآور شد: همه شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان‌های قروه و سروآباد دارای استخر است که تلاش می‌کنیم امسال استخر قروه که در حال ساخت است به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان گفت: رییس هیات باید تعامل خوبی با فدراسیدن و آموزش پرورش برقرار کند.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.