رضوانی: دورخیز بلندی برای موفقیت شنا برداشته‌ایم/ امیدوارم واترپلو ایران به مدال آسیایی برسد

رئیس فدراسیون شنا گفت: تنها راه‌حل پیشرفت شنا در ایران امضای تفاهم‌نامه وزارت‌خانه‌های ورزش و آموزش پرورش برای تاسیس مدارس شناست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره آخرین تحولات فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تیم واترپلو ما روز شنبه از تورنمنت صریستان با کسب نتایج خوب بازگشت. بچه‌های شیرجه ما پس از برگزاری دور پایانی مسابقات قهرمانی کشور یک هفته استراحت دارند و از روز شنبه تمرینات خود را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان شنای ما برای رقابت های قهرمانی آسیا خود را آماده می‌کنند. این تیم پس از ۲۰ سال در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که گام بزرگی در پیشرفت شنای کشورمان است. تیم ملی واترپلو ما نیز بعد از ۱۵ سال در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا می‌کند که این رشته هم دورخیز بلندی برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ در آینده دارد. ما امیدوارم که در شنا ملی‌پوشان بتوانند رکوردشکنی‌های خوبی انجام دهند و حتی در یکی دو ماده فینالیست هم داشته باشیم. در واترپلو هم این شانس را داریم که به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه پیدا کنیم و شاید بهتر نیز نتیجه بگیریم.

رئیس فدراسیون شنا در خصوص اینکه بهترین راهکار فدراسیون برای رساندن شنا وشیرجه‌ ایران به سطوح جهانی چیست، عنوان کرد: من قبلا هم گفتم که تنها راه‌حل این قضیه که ما از شیوه گلخانه‌ای خارج شویم این است که وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش به تفاهم‌نامه‌ای برسند که بر پایه آن مدارس پایه در شنا و دوومیدانی تاسیس شوند. با این روش بچه‌ها از همان ابتدا هر روز ورزش می‌کنند و حداکثر از ۱۱ تا ۱۲ سالگی خود را آماده می‌کنند تا در سال‌های بعد در بالاترین سطوح برای تیم‌‌های ملی بدرخشند.»

او یادآور شد: در واترپلو به دلیل فیزیک بدنی خوبی که واترپلوئیست‌های ما دارند و با توجه به مربی صرب خوبی که بالای سرملی‌پوشان ما هستند ما در بازی‌های آسیایی شانس مدال هم داریم. ما باید ازبکستان، کره‌شمالی و کره‌جنوبی را شکست دهیم تا به بالاترین سطوح برسیم. در شیرجه هم تا زمانی که سخت‌افزار لازم فراهم نشود ما ناچاریم که به صورت محدود عمل کنیم. الان دو نفر از تهران و دو نفر از کرمانشاه و آذربایجان شرقی هستند که امید به موفقیت آنها در آینده وجود دارد.

رضوانی با اشاره به تلاش‌های دیگری که برای پیشرفت شنا انجام شده، خاطرنشان کرد: «ما رقابت‌‌های شنا را در جشنواره خراسان برگزار کردیم. دو روز دیگر مسابقاتی در کرمان خواهیم داشت. دختر و پسر در رقابت‌های ذکر شده شرکت کرده و شرکت می‌کنند. در توسعه شنا و هیات‌های استانی ما فرار تر از تصور کار کردیم. در یکی از استان‌ها رئیس برگزاری مسابقات با جذب اسپانسر مناسب به تمام شرکت کنندگان عینک‌های مخصوص شنا به عنوان جایزه داده است. این چنین گام‌هایی نشان از تلاش ما برای رشد روزافزون شنا دارد.

رئیس فدراسیون شنا با اشاره به جلسه‌ای که با معاون فرهنگی ورزشی آموزش و پرورش داشته است، بیان کرد: د جلسه‌ای که با دکتر حمیدی داشتم وی همچون گذشته ثابت کرد که هدفش توسعه ورزش شناست. او کمک کرد تا ما در ۵ استان نمونه مراکزی ایجاد کنیم که در رشته‌های مختلف بهترین‌ها را جذب می‌کند. ما در واترپلو استان‌های زنجان، تهران و اصفهان، در شنا خراسان رضوی، فارس و بازهم زنجان و در شیرجه تهران را داریم که می‌توانند به توسعه ورزش‌های ابی ما کمک کنند.

رضوانی تاکید کرد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ۳ رشته المپیک هستند که باید به صورت جداگانه فدراسیون شوند ولی ما همه این رشته‌‌ها را به صورت یک جا تحت پوشش قراردهیم. نگاه ما باید به این موضوع دقت کنیم که ورزش‌های آبی ۱۵۷ مدال در المپیک دارند و حیف است که کاروان ورزش ایران از کسب حداقل چند مدال المپیک محروم بماند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب