رضوانی : سهمیه‌های ورزش‌های آبی با تلاش کسب می‌شوند/ توکیو تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

رئیس فدراسیون شنا گفت: فرماندار توکیو با تعویق یکساله بازی‌های المپیک تصمیم عاقلانه‌ای گرفت و ملی‌پوشان ما تلاش می‌کنند تا سهمیه‌های لازم را به دست آورند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تمامی رقابت‌های ورزش‌های آبی همانند سایر رشته‌های دیگر متوقف شود و به زمانی نامعلوم موکول شود. ورزشکاران ایران در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو تلاش می‌کنند تا بتوانند سهمیه المپیک توکیو را که یکسال عقب افتاده را به دست آورند اما تمرینات این تیم‌ها نیز به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است که این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی صحیح ریاست فدراسیون شنا و دیگر مدیران این فدراسیون دارد. محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره شرایط تیم‌های ملی گفتگویی با ما داشت که در ادامه می‌خوانید.

شیوع ویروس کرونا دردسرهای زیادی برای ورزش‌های مختلف ایجاد کرده است. شما برای اینکه این ویروس برایتان ایجاد دردسر نکند، چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

رضوانی: مسابقات ورزش‌های آبی از چند بُعد باید نگاه شود. اولین مسئله که شاید مهم‌ترین هم محسوب شود، کسب سهمیه برای ورزشکاران ما بود. در رشته واترپلو مسابقات انتخابی المپیک در قزاقستان به تعویق افتاد و ما هم تلاش کردیم تا کشور قزاقستان به عنوان نماینده آسیا انتخاب نشود. وقتی روی موضع خود پافشاری کردیم، عده‌ای فرصت‌طلب گفتند فدراسیون جهانی واترپلو از ایران دلگیر شده است در حالی که اصلاً چنین اتفاقی نیفتاده بود و اتفاقاً مسئولان جهانی واترپلو خوشحال شدند که ما اینچنین از مواضع کشورمان دفاع می‌کنیم.

نتیجه مسابقات انتخابی واترپلو چه شد و چه زمانی قرار است رقابت‌ها برگزار شود؟

رضوانی: نامه‌ای که به فدراسیون جهانی زدیم، قرار بر این شد که یک بازی میان ایران و قزاقستان در زمین بی‌طرف برگزار شود. کشور چین که منشأ ویروس کرونا بود و نمی‌توانست شرکت کند. کشورهای کره جنوبی، سنگاپور و هنگ‌کنگ نیز چه در بخش زنان و چه در بخش مردان اعلام کردند قصد شرکت در رقابت‌های گزینشی المپیک را ندارند. با فراگیر شدن ویروس کرونا در ایران قرار بر این شد تا زمانی که پیشگیری لازم از این ویروس صورت نگرفته، مسابقات به تعویق بیفتد.

در دیگر رشته‌های آبی تکلیف سهمیه‌های ایران چه شد؟

رضوانی: در شیرجه ما تلاش خود را بکار میگیریم تا به سهمیه برسیم و همچنین در شنا پنج نماینده داریم که شامل مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، علیرضا یاوری، سینا غلامپور و متین بالسینی هستند که شرط اعزام برای آن‌ها رکوردهایی است که در داخل کشور ثبت می‌کنند. هر کدام که بتوانند حدنصاب‌های مدنظر در ماده‌هایی که شنا می‌کنند را به دست آورند به مسابقاتی که زمان برگزاری آن‌ها هنوز مشخص نشده اعزام خواهند شد.

آنا: سال ۹۸ اگر ویروس کرونا را نادیده بگیریم، چگونه گذشت؟

رضوانی: مسیر رو به رشدی را پشت سر گذاشتیم. شناگری چون متین بالسینی موفق به رکوردشکنی شد. در واترپلوی جوانان مدال گرفتیم. در مسابقات رده‌های سنی شنا هم موفق به کسب مدال شدیم. بانک اطلاعاتی فدراسیون شنا راه‌اندازی شد. در زمینه سخت‌افزار عملکرد خوبی داشتیم. با کمک فدراسیون جهانی واترپلو توانستیم دو سفر به کشورهای کره جنوبی و سنگاپور داشته باشیم. در شیرجه هم می‌توانستیم بهتر از این باشیم. تمامی این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمد که ورزشکاران ما در شرایط سخت و ظالمانه تحریم‌ها قرار داشتند ولی به صورت کلی با وجود اینکه می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم، موفق به کسب نمره قبولی شدیم.

آنا: ملی‌پوشان شنا و واترپلو تمرینات خود را از چه زمانی شروع می‌کنند؟

رضوانی: در یکی دو هفته گذشته به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بچه‌ها تمرین نکردند. اگرچه یک شناگر یا یک واترپلوئیست اگر حتی یک روز هم تمرین نکند، ضرر کرده است ولی از هفته دوم فروردین اردوها شروع می‌شود و ملی‌پوشان تلاش می‌کنند تا آمادگی‌شان را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک حفظ کنند.

آنا: فرماندار توکیو اعلام کرده بود رقابت‌های المپیک به تعویق نمی‌افتد اما این مسابقات با تعویق یکساله مواجه شد؟

رضوانی: پیش‌بینی من به عنوان یک کارشناس ورزشی این بود که مسابقات المپیک به تعویق خواهد افتاد و حالا که این اتفاق افتاده باید مترصد اعلام زمان برگزاری مسابقات انتخابی باشیم. فرماندار توکیو و دیگر نمایندگان کشور ژاپن راهی عاقلانه را انتخاب کردند. امیدوارم بتوانیم با غلبه بر ویروس کرونا دور جدید تمرینات را آغاز کنیم تا زمان مسابقات گزینشی المپیک مشخص شود و برای کسب سهمیه یکایک خانواده شنا تلاش کنند.

آنا: چه دعایی برای مردم در لحظه سال تحویل کردید و چه عیدی دادید؟

رضوانی: در لحظه تحویل سال نو برای یکایک مردم ایران آرزوی موفقیت و سلامتی کردم و بزرگ‌ترین عیدی که ما می‌توانیم به یکدیگر بدهیم این است که تا زمان نابودی ویروس کرونا در خانه بمانیم تا زنجیره رشد این ویروس قطع شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.