رضوانی: سهم دختران شنا ایران بیش از این است/ باید میزبانی ها را ادامه دهیم

مسئول فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به موفقیت دختران ایران در مسابقات بین المللی تبریز گفت: قطعا شایستگی، توانایی و سهم دختران ایران در ورزش بیش از این ها است و باید با تداوم میزبانی ها زمینه درخشش استعدادهای ورزشکارانمان را فرآهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در پایان رقابت های بین المللی شنا دخترن که به میزبانی تبریز با حضور نمایندگان کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار کرد: از چهار سال قبل در نظر داشتیم تا برنامه ای تدوین کنیم که دختران ایران بتوانند رویدادهای بین المللی را تجربه کنند. متاسفانه از آن جایی که ایجاد محیط امن در سایر کشورها برای ورزشکاران ایران طبق ارزش های اسلامی عملا امکان پذیر نیست، تصمیم گرفتیم با میزبانی از شناگران سایر کشورها این بستر را در داخل ایران فرآهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بعد از قبول مسئولیت سرکار خانم محمدیان در معاونت ورزش بانوان وزارت و با رویکرد مثبت و سازنده ایشان گام های بلندی در این باره برداشته شد و دختران ایران بعد از ۱۲ سال توانستند یک رویداد بین المللی را تجربه کنند. تبریز به خوبی از عهده میزبانی مسابقات در بخش پسران و دختران برآمد. دوستان در اداره کل و هیات شنا این استان سنگ تمام گذاشتند و میزبانی شایسته ای انجام دادند که جا دارد از تک تک آن ها تشکر کنم. قطعا تبریز پتانسیل بالایی در ورزش دارد و می توان در رویدادهای مختلف از ظرفیت های این استان بهره برد. با دستور وزیر محترم ورزش جهت تسریع در بهره برداری از استخر چندمنظوره این شهر تا سال ۲۰۱۸ قطعا شاهد طلوع قطب جدیدی در ورزش های آبی ایران خواهیم بود.

مسئول فدراسیون شنا خاطرنشان کرد: اگر چه برگزاری این مسابقات در پایان دوره ریاست چهار ساله من در فدراسیون شنا از سوی برخی کارشناسان ریسک بزرگی تلقی می شد اما درصدد آن بودیم که به قولی که دادیم وفا کنیم. سهم دختران شنا ایران بیش از این است و باید بتوانیم چنین رویدادهایی را به طور سالانه برنامه ریزی کنیم تا انگیزه ای برای پشرفت شنا دختران در ایران باشد.

وی با اشاره به برگزاری منظم مسابقات و قدردانی از کادر اجرایی گفت: فدراسیون شنا از نیروهای توانمندی در حوزه اجرا و داوری بهره می برد. در بخش پسران پیش از این شاهد فعالیت کادر مجرب بودیم و حالا در بخش بانوان نیز شاهد رعایت استانداردهای بین المللی داوران هستیم. بی شک مدیریت خوب سرکار خانم ورنوس نایب ریس فدراسیون و تلاش و پیگیری های مستمر ایشان جهت برگزاری هر چه بهتر این میزبانی هرگز از یاد نخواهد نرفت.

رضوانی در پایان گفت: ورزش بانوان باید در اولیت های اصلی هر مجموعه ای باشد. همانطور که مقام معظم رهبری همواره تاکید کرده اند ورزش بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از سیاست های پیش روی شنا ایران نیز باید اخذ میزبانی رویدادهای مختلف و منظم در این حوزه باشد. این مسیر تازه آغاز شده است و باید آن را ادامه دهیم. امیدوار هستم که بتوانیم حمایت بیشتر ارگان های بالا دستی و سایر نهادها را برای تامین منابع بیشتر و توسعه هرچه بیشتر این حوزه داشته باشیم.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب