رضوانی: شناگران ما تا المپیکی شدن چند دهم ثانیه فاصله دارند

رئیس فدراسیون شنا گفت: شناگران مطرح جهان 4 سال تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند تا در بازی‌های المپیک بتوانند چند صدم ثانیه رکورد قبلی را تغییر دهند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو

محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص آخرین وضعیت شناگران تیم ملی در راه المپیک گفت:«ما پس از مدت‌ها تمرین نهایتا ۵ ورزشکار را انتخاب کردیم و آنها توانستند با پیشرفت قابل توجهی که در این مدت داشتند فاصله خود را با رکوردهای ورودی المپیک به زیر یک ثانیه برسانند.»

وی ادامه داد:«قرار است طبق برنامه شناگران اواسط این ماه به مجارستان بروند تا پس از برگزاری یک اردوی ۲۰ روزه در رقابت‌های انتخابی المپیک که در همان کشور مجارستان برگزار می‌شود شرکت کنند و برای رسیدن به المپیک حداکثر تلاش خود را بکنند.»

او در مورد ناراحتی برخی ملی‌پوشان شنا که معتقد هستند جامعه شنا در ایران کوچک است، بیان داشت: «آنچه در توان ما بوده و داشته فدراسیون بوده در اختیار ملی‌پوشان شنا قرار گرفته است. ما بارها رکوردگیری کردیم اما نتوانستیم بیش از این ۵ شناگر را در اردوی تیم ملی شرکت دهیم چرا که نفرات دیگر فاصله زیادی با رکوردهای جهانی داشتند و نمی‌توانستند ورودی المپیک را به‌دست آورند. الان ۴ نفر هستند که فاصله‌شان تا حد نصاب تعیین شده دهم ثانیه است و می‌توانند در مدت زمان باقی مانده خود را به بالاتر از رکورد موردنظر برسانند تا شاهد حضور آنها در المپیک باشیم.»

رئیس فدراسیون شنا در مورد اینکه چرا مدت زمان حضور شناگران تیم ملی در اردوهای خارجی کم است،‌ بیان کرد: «ااتحادیه اروپا در ویزا دادن سخت‌گیری می کند و مدت زمانی هم که ویزا می‌دهد کوتاه‌تر از گذشته شده است. ما قرار بود بچه‌ها را ۲ ماه به اردو بفرستیم تا با آمادگی بیشتر المپیکی شوند اما مشکلاتی که برای دادن ویزا از سوی اتحادیه اروپا وجود داشت و مسائل مالی که دست ما را بسته بود، باعث شد تا مدت زمان اردوهای مشترک با تیم‌های خوب دنیا کوتاه شود. البته من هفته گذشته در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌ها که با شخص وزیر ورزش داشتیم به این مسئله اشاره کردم و قرار شد وزارت ورزش کمک بیشتری به ما کند.»

او درباره شرایط شناگران ایران برای کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: «شنا تنها رشته‌ای است که کمیته بین‌المللی المپیک به آن حساسیت دارد چرا که به شدت مورد توجه علاقه‌مندان بازی‌های المپیک واقع می‌شود. به همین خاطر با تلاش‌هایی که فدراسیون جهانی شنا انجام داد و با عنایت به کوشش‌های تمامی کشورهایی که در المپیک می‌خواهند حضور داشته باشند، علاوه بر سهمیه A 45 کشور دنیا که ایران هم شامل آن می‌شوند می توانند با کمک ورودی B شانس بیشتری پیدا کنند.»

وی ادامه داد: «این کشورها دارای سهمیه B می‌شوند و رکوردهای دیگری جهت ورود به المپیک برای شناگران این کشورها در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر جمال چاوشی‌فر و آریا نسیمی شاد موفق به کسب سهمیه اول شوند باز هم یک نفر از آنها می‌توانند راهی المپیک شوند. البته نکته‌ای که به آن اشاره باید شود این است که برای شکستن رکورد تلاشی مضاعف لازم است. شناگران مطرح جهان ۴ سال تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند تا در بازی‌های المپیک بتوانند چند صدم ثانیه رکورد قبلی را تغییر دهند. بنایراین اینکه تصور کنیم شناگران تیم ملی این فاصله چند دهم ثانیه‌ای خود با حدنصاب ورودی المپیک را می‌توانند به راحتی بشکنند، کاملا فکر اشتباهی است و یه این راحتی نیست.»

رضوانی درمورد اینکه اگر تیم ملی موفق به کسب سهمیه شود چه تدبیری برای مباره با ویروس زیکا در نظر گرفته شده است، بیان کرد: «این موضوع در رقابت‌های شنای داخل سالن که ما در آن شرکت می‌کنیم دیده نخواهد شد. نگرانی در مورد ویروس زیکا تنها در مسابقات آب‌های آزاد است و مسئولان برزیلی مسابقات به دنبال این هستند تا این موضوع را برای شناگران حل کنند.»

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب