رضوانی: همچنان پیگیر حضور واترپلو در انتخابی توکیو ۲۰۲۰ هستیم/ کمیته ملی المپیک هم رایزنی‌ می‌کند

از تمام ظرفیت خود جهت قانع کردن مسئولان فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک برای اینکه تیم واترپلو ایران امکان حضور در انتخابی المپیک را پیدا کند، استفاده می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رئیس فدراسیون شنا با بیان مطلب بالا به پایگاه خبری و تحلیلی منهای فوتبال گفت: کمیته بین‌المللی المپیک ضمن هماهنگی با فدراسیون جهانی به دلیل شیوع کرونا و پیامدهای آن که منجر به لغو رقابت‌های انتخابی المپیک شد، ملاک حضور نمایندگان سه قاره آسیا، آمریکا و اقیانوسیه را آخرین مسابقه قاره‌ای اعلام کرده که بر همین اساس به احتمال زیاد در آسیا شانس تیم قزاقستان برای حضور در المپیک توکیو بیش از همه است. ما سال گذشته از فدراسیون جهانی خواستیم با توجه به اینکه تیم واترپلو ژاپن به عنوان میزبان المپیک بطور اتوماتیک در مسابقات حضور دارد و نیز به سبب اینکه برگزاری مسابقه انتخابی المپیک به جهت شیوع کرونا ممکن نشده، یک مسابقه بین تیم اول قاره یعنی قزاقستان و ما که دوم شدیم برگزار و برنده به عنوان بهترین تیم آسیا راهی المپیک شود.

وی ادامه داد: اما تشدید بیماری کرونا باعث شد تا آنها تا این لحظه از این کار اجتناب کنند. امسال هم دوباره درخواست دادیم و اکنون که زمزمه برگزاری المپیک آغاز شده باردیگر پیگیر شدیم تا بلکه جواب مثبت بگیریم. در همین رابطه اخیرا با هیات بلند پایه قطری که به ایران آمده بودند خصوصا خلیل الجابر رییس فدراسیون شنای این کشور که نفوذ خوبی در فدراسیون جهانی و  کمیته بین المللی المپیک دارد، دیدار و موضوع را با وی در میان گذاشتم تا بلکه به خواسته ما عمل شود.

محسن رضوانی افزود: تقاضای ما برگزاری مسابقه بین تیم‌های ملی واترپلو ایران و قزاقستان است. اما مشکل این است که با توجه به شیوع کرونا جایی میزبانی را نمی پذیرد ضمن اینکه فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک نیز موافق برگزاری مسابقه در شرایط موجود نیستند. با تمام این احوال ما هنوز ناامید نیستیم و موضوع را پیگیری می‌کنیم. البته مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان نیز وعده دادند رایزنی‌های لازم را انجام خواهند داد. امیدواریم پیگیری‌ها نتیجه بدهد هرچند هنوز مسئولان جهانی در این باره نظر موافق خودشان مبنی بر برگزاری مسابقه بین واترپلو ایران و قزاقستان را اعلام نکرده‌اند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب