رضوانی: ورزشکاران شنا و شیرجه بالای ۸۰ درصد شانس کسب سهمیه المپیک دارند

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جریان بازدید دیروز معاون وزیر ورزش از تیم‌های ملی شنا و شیرجه عنوان کرد: در ورزش نمي توان قول داد زيرا همه چيز به شرايط روز مسابقه بستگي دارد اما چند ورزشكار ما شانس بالاي 80 درصد براي كسب سهميه المپيك دارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی درباره حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم های ملی شنا و شیرجه گفت: حضور مسئولین در اردوی ورزشکاران به آنها انگیزه می دهد و این ابتکار وزیر ورزش و دیگر مسئولان وزارتخانه برای حضور در اردوهای تیم ملی قطعا در روحیه ملی پوشان تاثیر زیادی می گذارد.
وی ادامه داد: معاون وزیر ورزش در این بازدید با تک تک ملی پوشان صحبت کرد و امیدوارم ورزشکاران نیز از این مسئله انرژی مثبت بگیرند.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: ورزشکاران ما به صورت فشرده تمرینات خود را پیگیری می کنند. شیرجه روها به یک تورنمنت بین المللی در هلند اعزام می شوند و در صورتی که به رکوردهای ورودی المپیک برسند آنها را به رقابت های انتخابی المپیک که بهمن ماه در ریو برگزار می شود نیز اعزام می کنیم.
وی افزود: شناگران ما نیز در برخی مواد کمتر از یک ثانیه تا رکوردهای ورودی المپیک فاصله دارند و تا خرداد سال آینده برای رسیدن به این رکوردها فرصت دارند.
رضوانی درباره شانس این ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک گفت: در رشته ای مانند شیرجه، کل مسابقه برای یک ورزشکار کمتر از سه ثانیه طول می کشد و به این خاطر شرایط روحی و روانی شیرجه روها در نتایج آنها بسیار تاثیرگذار است. در رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن اگر مجتبی ولی پور می توانست رکوردهای قبلی خود را تکرار کند سهمیه می گرفت اما به دلیل فشار روانی ناشی از شرکت در یک تورنمنت بزرگ نتوانست این کار را انجام دهد.
وی ادامه داد: در شنا نیز ورزشکاران ما فاصله کمی تا رسیدن به رکوردهای ورودی المپیک دارند و برای دست یافتن به این هدف باید به تجربه بیشتری دست پیدا کنند.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: در ورزش نمی توان قول داد زیرا همه چیز به شرایط روز مسابقه بستگی دارد اما چند ورزشکار ما شانس بالای ۸۰ درصد برای کسب سهمیه المپیک دارند.
وی درباره هوای سرد استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی گفت: امکان گرم شدن هوای این استخر بیشتر از شرایط کنونی وجود ندارد.
رضوانی اظهار داشت: شنا،‌ شیرجه و واترپلو همیشه مظلوم واقع می شوند و توجه کافی به این رشته ها وجود ندارد. در حال حاضر آریا نسیمی شاد شناگر ۱۶ ساله ما رکوردهایی بهتر از رکوردهایی است که کمرون وندربرگ قهرمان المپیک از آفریقای جنوبی در این سن ثبت می کرد. برای رسیدن چنین ورزشکاران مستعدی به سکوهای آسیایی و جهانی باید چند سال زمان صرف کنیم.
وی افزود: رشته شنا رشته استراتژیکی است که برای رسیدن به موفقیت باید با برنامه ای بلند مدت پیش برویم. برای اینکه بتوانیم در رشته های پایه به کشوری مطرح در سطح جهان تبدیل شویم باید در ورزش همگانی به توسعه پایدار برسیم که این امر هم نیاز به یک عزم ملی دارد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.