رفتار با حیوانات را یاد بگیریم

ملی پوشان واترپلو حالا خوشحال هستند که جدای از درخشش در مسابقات توسعه جهانی ماموریت دیگری هم دارند. ماموریتی با بعد فرهنگی. آن‌ها که خودشان هم به تازگی از ماموریت جدید خبر دار شده اند، امیدوارند سربلند شوند.
مهری رنجبر/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، روزنامه خبر ورزشی نوشت:
بالاخره فوک دریای خزر نماد مسابقات فیناترافی شد.  فوک خزری که تنها پستاندار کمیاب آبزی دنیا ست و فقط در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن زندگی می‌کند. این پستاندار به دلیل صید بی‌رویه و به‌هم خوردن شرایط زیستی اش در سال ۲۰۰۸ تنها هزار  قطعه اش مانده است. فوک خزری به‌طور میانگین ۱٫۵ متر طول و ۶۸ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچک‌ترین انواع فوک است. فوک‌ها تابستان، بهار وپاییز بیشتر در آب‌های ایران زندگی می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر مهاجرت می‌کنند. فدراسیون شنا ایران حمایت از آن را قبول کرد تا در مسابقات فینا ترافی تیم ملی واترپلو حامی اش باشد.
رونمایی از طرح شماتیک، چاپ طرح آن در بروشورها و پوستر ویژه تیم ملی ،جانمایی در بدنه استخر ۹ دی و وله‌های تبلیغاتی که از صدا و سیما پخش می شود؛ همه کارهایی است که فدراسیونی ها برای حمایت از فوک خزر انجام می دهند. ملی پوشان واترپلو حالا خوشحال هستند که جدای از درخشش در این مسابقات ماموریت دیگری هم دارند. ماموریتی با بعد فرهنگی . آنها که خودشان هم به تازگی از ماموریت جدید خبر دار شده اند، امیدوارند سربلند شوند.
میثم جعفری سانترتیم ملی واترپلو درباره این کار می گوید:« حمایت از گونه های حیوانی در حال انقراض از تیم ذوب آهن و تیم ملی فوتبال شروع شد و حالا به ما محول شده است. کار، کار قشنگی است . البته ما هم تازه متوجه شده ایم که حامی فوک شده ایم. واقعا کشتن حیوانات ناراحت کننده است و امیدوایم که ما بتوانیم قدمی مثبت برای نجات آن برداریم.»
البته جعفری پیشنهاد دیگری هم دارد: «من خودم اطلاعاتی درباره فوک خزر ندارم. کاش یکسری اطلاعات به ما بدهند تا به مردم بدهیم. البته ای کاش این حمایت ها تنها به ورزش ختم نشود. ما باید رفتار با حیوانات را یاد بگیریم.امیدوارم قدم بزرگی برداریم.»
سهیل خادم پیر دیگر ملی پوش واترپلو که به قول خودش عاشق طبیعت است می گوید:« فکرش را نمی کردیم که یک روزی ما حامی حیوانی شویم. اما خوشحالم که فدراسیون جدای از کارهای فنی به بعد فرهنگی مسابقات فیناترافی هم اهمیت می‌دهد. با حرف‌های بچه های انزلی درباره کم شدن فوک ها واقعا ناراحت شدیم. همه بچه ها از این مساله استقبال کردند. امیدوارم این اقدام واترپلو ناجی فوک دریای خزر شود.»
حامد ملک‌خانبانان دیگر بازیکن تیم ملی واترپلو هم جور دیگری حرف همقطارانش را تایید می کند: « من نمی‌دانستم. وقتی خبر این کار را خواندم اول خیلی تعجب کردم اما بعد متوجه شدم فدراسیون تصمیم خوبی برای بعد فرهنگی مسابقات گرفته است. به هر حال مردم موقع پخش مستقیم مسابقات فوک خزر را میبینند و به طورحتم تاثیر دارد.»
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب