روابط عمومی فدراسیون شنا: همزمان با رخدادهای فینال، خبر را بروزرسانی کردیم/ از انتقادها استقبال می کنیم

مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون شنا پیرامون برخی انتقادها از نحوه اطلاع رسانی اخبار فینال فیناترافی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امیرداود کمالی مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون پیرامون درج اخباری در برخی رسانه ها درباره درج خبر ناصحیح نتیجه دیدار فینال فیناترافی اظهار کرد: از آن جایی که سایت رسمی فدراسیون جهانی اخبار و نتایج مسابقات را به صورت آنلاین منتشر نمی کند و با قدری تاخیر می فرستد، بعد از پیگیری از فدراسیون کشور مالت به عنوان میزبان مسابقات نتایج زنده بازی ها را از صفجه اینترنتی معرفی شده توسط این دوستان پیگیری می کردیم. در طول مسابقات تمام نتایج قبلی منتشر شده در وبسایت فدراسیون نیز از همین منبع مورد استفاده قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: در جریان بازی فینال از آنجایی که دسترسی به تصاویر زنده مسابقه موجود نبود، مجبور بودیم از همان صفحه مورد تائید کشور میزبان ( مالت) نتیجه را دنبال کنیم. در جریان بازی فینال بعد از پایان هر کوارتر نتیجه مسابقه توسط دوستان ما در کشور مالت بروز رسانی می شد. بالطبع در آن زمان همه منتظر خبر قهرمانی یا شکست تیم ایران در فینال بودند و احتمال دیگری متصور نبود. در نهایت هم نتیجه کوارتر چهارم ۸ بر۶ دریافت و مخابره شد. به همین دلیل بلافاصله بعد از رویت نتیجه کوارتر چهارم نتیجه مسابقه در سایت و سپس کانال فدراسیون منتشر شد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون تاکید کرد: بعد از دقایقی از انتشار خبر، سرپرست تیم ملی از طریق پیام رسان واتس آپ از تشکیل جلسه ای برای تصمیم گیری پیرامون مسابقه و بروز حاشیه هایی در این دیدار خبر داد. به همین دلیل بعد از کسب اطلاعات اولیه از سرپرست تیم ملی بلافاصله خبر منتشر شده در سایت و کانال اصلاح و بروزرسانی و عنوان نایب قهرمانی از ایران برداشته شد. از آنجایی که دیسکالیفه شدن هر دو تیم تصمیم بسیار مهم و حساسی بود و به سبب اینکه همزمان از تهران رایزنی هایی برای تعدیل این تصمیم انجام می گرفت، تا اعلام رسمی سایت فدراسیون جهانی( فینا) انتشار خبر دیسکالیفه شدن تیم ایران قطعی نبود و معقول به نظر نمی رسید اما پس از حدود یکساعت بعد که فینا طی گزارشی این خبر را رسما اعلام کرد، بار دیگر خبر منتشر شده در سایت فدراسیون ایران بروزرسانی و حذف تیم ملی ایران و مالت اطلاع رسانی شد.

کمالی یادآور شد: بعد از اعلام نهایی فینا شخصا با خبرنگاران حوزه شنا در خبرگزاری های رسمی تماس گرفته و آنان را از تغییر نتیجه مطلع کردم. به دنبال این موضوع رسانه های رسمی نیز اخبار را اصلاح کردند. همچنین طی تماس با بخش اخبار تازه ها در رادیو ورزش مسائل پیش آمده را تشریح و تصمیم نهایی فینا مبنی بر حذف تیم ایران را همان ساعت اطلاع رسانی کردم که همه این موارد قابل استعلام است.

وی با گلایه از برخی انتقادها پیرامون نحوه اطلاع رسانی این خبر گفت: اگرچه اصل نقد وارد شده درباره چرایی تغییر خبر در سایت فدراسیون را وارد می دانم و این تقصیر را بر گردن می گیرم و باور دارم که به هر بهانه ای روابط عمومی هر سازمان باید سریع ترین و درست ترین خبرها را منتشر کند اما از آنجایی که یک اتفاق نادر و غیرقابل پیش بینی در جریان و پس از مسابقه روی داده بود و دسترسی به تمام واقعیت آن چه اتفاق افتاد تا ساعاتی بعد از مسابقه برای هیچ کس در ایران حتی خود ما در روابط عمومی مقدور نبود، این اطمینان را می دهم که هیچ گونه سوءنیت و یا تخلفی برای عدم انتشار صحیح اخبار انجام نشده و تنها موضوع بروزرسانی خبر بواسطه دریافت اطلاعات جدیدتر بوده است. گواه این ادعا هم این است که خبر حذف تیم ملی ایران نیز زودتر از هر رسانه ای ابتدا در وبسایت فدراسیون اعلام شد و سپس سایر رسانه ها در جریان قرار گرفتند. پس بدیهی است که  روابط عمومی هدفی جز انتشار صحیح اخبار نداشته است.

کمالی در پایان با قدردانی از رسانه ها بابت پوشش اخبار مسابقات توسعه جهانی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و به دنبال انتشار برخی اخبار درباره قصور بخش اطلاع رسانی فدراسیون دوستان زیادی خواستار صدور بیانیه رسمی، پاسخ گویی و شفاف سازی در این باره بودند. از آن جایی که نفس پوشش رسانه ای اخبار واترپلو در روزنامه ها، خبرگزاری ها و صدا وسیما را مغتنم می دانم، به هیچ عنوان درصدد واکنش به اخبار انتقادی با ارسال جوابیه بر نیامدم. تنها خواهش من و سایر دوستانم در کمیته روابط عمومی و مجموعه فدراسیون شنا انتشار اخبار صحیح و موثق بوده است و امیدواریم که مجموعه نقدهای مطرح شده در چارچوب عدل و انصاف و با اطلاع کافی از شرایط و رخدادهای فینال بوده باشد. چنان که خبر رویدادهای مسابقه فینال فیناترافی با جزئیات همچنان در وبسایت فدراسیون شنا قابل رویت است.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب