رونمایی از لشگر ایران با فرماندهی چیریچ/ واترپلوی ایران در انتظار مدال آسیایی

تیم ملی واترپلو ایران بعد از چند دوره غیبت در رقابت‌های قهرمانی آسیا سرانجام در سال ۲۰۱۶ به مقام چهارم رسید.

مجتبی ذکی زاده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری فارس؛ ششم مهرماه بود که خبر آمد «تیم ملی واترپلو ایران که برای شرکت در تورنمنت چند جانبه صربستان با حضور تیم‌های باشگاهی این کشور و یک تیم استرالیایی راهی شهر نُوى ساد شده بود، در نهایت موفق به کسب مقام سوم شد.»

این خبر در حالی منتشر شد که واترپلوی ایران با هدایت الکساندر چیریچ رویاهای بزرگی در سر می‌پروراند. از زمان حضور چیریچ در کادر فنی تیم ملی تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایجاد شد که تقریباً همگی در جهت پشتوانه‌سازی و جوانگرایی بود. چیریچ با کمک وحید رضایی برای واترپلوی ایران برنامه‌ریزی کرد و در این راه فدراسیون هم کم نگذاشت و تلاش کرد تا تمام خواسته‌های آنها را عملی کند.

در این راستا ۲۵ مهر ماه هم تیم ملی واترپلوی گرجستان برای برگزاری چند دیدار تدارکاتی و یک دوره اردوی تمرینی مشترک با تیم ایران وارد تهران شد. طبق برنامه تیم‌های ملی ایران و گرجستان صبح‌ها تمرین مشترک داشتند و عصرها نیز در قالب دیدارهای دوستانه با یکدیگر بازی می‌کردند.

به هر حال تمام این تدارکات در بهترین شکل ممکن اجرا شد تا شاگردان چیریچ در نخستین میدان جدی و در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خود بروند. هرچند که هدف فدراسیون نشین‌ها و کادر فنی موفقیت در بازی‌های آسیایی بود، اما رقابت‌های قهرمانی آسیا هم می‌توانست محک جدی برای آنها باشد.

تیم ملی واترپلو ایران گام اول را در قهرمانی آسیا محکم برداشت. شاگردان الکساندر چیریچ با ارائه یک نمایش خوب تیم سنگاپور را با نتیجه ۸ بر ۴ شکست دادند. تیم‌های ملی واترپلوی ایران و قزاقستان در دومین مسابقه از سری رقابت‌های قهرمانی آسیا رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت این قزاق‌ها بودند که توانستند با نتیجه ۱۴ بر ۴ به پیروزی دست یابند. تیم ملی واترپلو ایران درحالی در بازی سوم از سری مسابقات قهرمانی آسیا رو در روی تیم ملی واترپلوی هنگ کنگ به آب زد که واترپلوییست‌های کشورمان در این رقابت خوش درخشیدند و با نتیجه ۱۹ بر ۸ حریف را مغلوب بازی چشم‌گیر خود کردند.

در ادامه این مسابقات ملی پوشان واترپلوی ایران با ارائه یک نمایش چشمگیر و تماشایی در مرحله حذفی با نتیجه ۱۵ بر ۶ عربستان را از پیش رو برداشتند و به نیمه نهایی راه یافتند، اما در آنجا حریف ژاپن نشدند و ۱۵ بر ۶  شکست خوردند. در رده‌بندی شاگردان چیریچ نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و پس مقاومت در طول بازی و پایان مسابقه با نتیجه ۷ بر ۷ کار به ضربات پنالتی کشید. جایی که بخت با تیم ایران یار نبود و کار به سود چینی‌ها تمام شد.

به این ترتیب تیم ملی واترپلوی ایران در نخستین حضورش بعد از ۲۱ سال غیبت در مسابقات قهرمانی آسیا چهارم شدند. تیم ملی ایران در این رقابت‌ها با هدایت الکساندر چیریچ (سرمربی)، وحید رضایی(مربی)، سیروس طاهریان (مدیر فنی) و احمد یاقوتی(سرپرست) شرکت کرده است.

اسامی بازیکنان تیم ملی واترپلو اعزامی به قهرمانی آسیا هم به شرح زیر است:

امید لطف‌پور، مهدی یزدان‌خواه، امین قویدل، ارشیا الماسی، علی پیروز‌خواه، سهیل رستمیان، امیرحسین کیهانی، حامد ملک‌خانبانان، محمدجواد عباسی، امیر دهداری، پیمان اسدی، امیرحسین رهبر و شایان قاسمی‌داریان

در مجموع عملکرد واترپلوی جوان شده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا مثبت قلمداد شد و این نوید را داد تا اگر این تیم به بازی‌های آسیایی اعزام شود یکی از شانس‌های کسب مدال باشد.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هم درمورد عملکرد تیم ملی ایران اظهار داشت: در طول مسابقات با کادر فنی در ارتباط بودم و یکی از سخت‌ترین شب‌های زندگی‌ام را تجربه کردم. این تیم ۹ ماه تمرینات سختی را پشت سر گذاشت که من گاهی با حتی با دیدن تمرینات آنها خسته می‌شدم. از نگاه فنی این تیم نتیجه زحمات خود را گرفت. حالا آسیا حساب ویژه‌ای روی واترپلوی ایران باز می‌کند. کادر فنی این تیم را متحول کرده است.

وی افزود: تیم ملی واترپلو ساختار بسیار جوانی دارد که حتی می‌تواند تا ۱۰ سال ساختار خود را حفظ کند. با اردوها و تمرینات مستمر مطمئن باشید واترپلوی ایران در فینال بازی‌های آسیایی اندونزی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام./

image_printپرینت مطلب