رکوردشکنی ها بیانگر رشد شنای بانوان است/ فدراسیون نگاه جنسیتی ندارد/ تعویق مرحله پایانی مسابقات شنای باشگاهها

مشاور عالی فدراسیون در امور بانوان گفت: با برگزاری منظم و پیوسته مسابقات شنای باشگاههای کشور کیفیت و سطح شنای بانوان افزایش خواهد یافت و رکوردشکنی بانوان در مراحل اول و دوم این مسابقات از رشد شنای بانوان حکایت دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، “شهرناز ورنوس” با بیان این مطلب اظهار داشت: کیفیت مسابقات شنای باشگاهها بانوان مرحله به مرحله بهتر می شود و رکوردهای بدست آمده در مرحله سوم گواه این ادعا است اما در عین حال عدم حضور اسپانسر در لیگ شنای بانوان فعالیت حرفه ای را برای بانوان شناگر سخت می کند که ما امیدواریم با حمایت مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنین رسانه ها بستر حضور بخش خصوصی در این رشته پایه و مادر فراهم شود.

عضو اسبق تیم ملی شنای بانوان با اشاره به تقدیر فدراسیون شنا از شناگران رکورد شکن گفت: در ابتدا فدراسیون تصمیم داشت تنها از آقایان شناگر که رکورد ملی رده سنی عموم را جابجا کنند تقدیر شود ولی از آنجا که در فدراسیون شنا نگاه جنسیتی وجود ندارد با تصمیم کمیته مشورتی شنا و تائید سرپرست فدراسیون قرار شد از بانوان شناگران که موفق به جابجایی رکورد شوند نیز تقدیر شود که پیش از آغاز مرحله سوم مسابقات شنای باشگاهها از رکورد شکنان مرحله اول و دوم تقدیر و این نفرات جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: تا پایان سال دو دوره مسابقه شنا و واترپلو شامل ؛ مسابقات شنا نوجوانان قهرمانی بانوان کشور در رده سنی ١١-١٢ و ١٣-١۴ سال در تاریخ ١۶ لغایت ١٩ اسفند به میزبانی شیراز و همچنین رقابتهای واترپلوی قهرمانی کشور بانوان نیز در اسفند ماه با وقفه ای دو ساله برگزار می شود. ضمن اینکه در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای مسابقات بانوان در سال آینده هستیم و تصمیم داریم تمامی مسابقات در تمامی رده های سنی را برگزار کنیم.

ورنوس در پایان خاطرنشان کرد: مرحله چهارم و پایانی لیگ شنای بانوان که قرار بود طی روزهای ١١ و ١٢ اسفند ماه برگزار شود به دلیل تقارن با انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور شناگران پای صندوق های رای به روزهای ١۰ و ١١ اسفند موکول شد.

image_printپرینت مطلب