نحوه انتخاب در تیم ملی شنا برای مسابقات رده سنی آسیا

کمیته فنی شنا با انتشار بیانیه ای نحوه کسب ورودی توسط شناگران برای حضور در اردوهای متمرکز و غیر متمرکز تیم های ملی شنا به منظور حضور در مسابقات رده سنی آسیا (تایلند 2015) را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کادر فنی تیم ملی شنای کشور شرایط احراز ورود شناگران به تیم ملی ودعوت به  اردوهای متمرکز و غیرمتمرکز  ویژه مسابقات قهرمانی شنای رده های سنی آسیا (تایلند) را به شرح ذیل اعلام کرد:

فرآیند انتخاب شناگران در مرحله اول براساس کسب رکورد های تعیین شده سرمربی محترم و کادر فنی تیم ملی شنا طی جدول A و B  است که در صورت کسب رکورد جدول  A شناگر مستقیماً وارد تیم ملی شنا خواهد شد و در صورت کسب رکورد جدول  B موجبات دعوت شناگران را به اردوهای متمرکز و غیرمتمرکز را فراهم خواهد نمود. بی شک حداقل شرط انتخاب شناگر کسب رکوردهای تعیین شده (جدول B ) در مواد شنا در مسابقات مورد تایید فدراسیون شنا خواهد بود.

فرآیند انتخاب شناگران در مرحله دوم بر اساس نیمرخ مسیر پیشرفت وروند نتایج کسب شده شناگران در مسابقات مهم کشور همچون مسابقات قهرمانی کشور _ مسابقات جام های استانی مورد تایید فدراسیون _  مراحل چهارگانه مسابقات قهرمانی شنای باشگاههای کشور _ اردوهای تشکیل شده متمرکز در رده سنی بزرگسالان و غیرمتمرکز(به جهت مشغله تحصیلی شناگران این گروه سنی) برای گروههای سنی نوجوانان و جوانان صورت می پذیرد.

ضمناً مسابقات مهمی که تا پایان سال۹۴ پیش بینی شده و توسط کادر فنی تیم ملی شنا ، مورد ارزیابی و شناسایی شناگران خواهد گردید شامل : مسابقه شنای رده های سنی جام اصفهان (۳۱تیرلغایت ۲مرداد)- مسابقه شنای رده سنی ۱۱- ۱۴ سال جام آذربایجان (شهریورماه ) – مسابقه شنای رده سنی بالای ۱۵ سال جام ولایت مشهد (مهرماه) – مسابقه شنای رده سنی ۱۱-۱۴ سال جام فجرپارسیان شیراز (بهمن ماه)  – مراحل چهارگانه مسابقات شنای قهرمانی باشگاههای کشور (از آبان لغایت اسفندماه)  و مسابقات شنای قهرمانی کشوررده سنی ۱۵-۱۷ سال (اسفندماه) خواهد بود

فرآیند انتخاب شناگران در مرحله سوم در ۳ حیطه صورت می پذیرد

۱-۳ حیطه روانی ؛ که شامل عوامل ادراکی –شناختی ،میزان انگیزش و میل و رغبت به رقابت ،اعتماد به نفس ،صبرو تحمل در تمرین،تمرکز در تمرین و مسابقه، مهارتهای توجه و کنترل وداشتن اهداف بلندمدت بطوریکه شناگر تصویرسازی جهت دستیابی به حجم تمرین ۱۰۰۰۰ ساعت در طی ۸ الی ۱۰ سال را برای خود عملی سازد.

۲-۳ حیطه پیکرسنجی و آناتومیکی ؛ شامل عواملی همچون داشتن قامت بلند ، اندازه بدن (جثه) متناسب با سن و مراحل رشدی شناگر که آینده شنای شناگر را پیش بینی می نماید.

۳-۳ حیطه فیزیو لوژیکی ؛ شامل عواملی همچون سلامت جسمانی ، ظرفیت هوازی و بی هوازی، استقامت  و قدرت عضلانی خواهد بود .بی شک شناگرانی که دارای ظرفیت هوازی بالاتری هستند ریکاوری بهتری در تمرینات خواهند داشت.

 

رکوردهای ورودی برای حضور در تیم ملی شنا (جدول A) را دانلود کنید.

رکوردهای ورودی برای حضور در تیم ملی شنا (جدول B) را دانلود کنید.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.