۴ رکورد در دور نخست لیگ برتر شنا جا به جا شد

مرحله نخست مسابقات قهرمانی شنای باشگاه‌های کشور1395 در روز جمعه و پنج‌شنبه(چهارم و پنجم آذر) در استخر قهرمانی آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مرحله نخست چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی شنای باشگاه‌های کشور سال ۱۳۹۵ با رکورد شکنی‌‌هایی متعددی همراه شد. بنیامین قره‌حسنلو شناگر تیم سرزمین موج‌های آبی مشهد برای دومین بار در هفته جاری توانست رکورد ۱۰۰ متر آزاد رده‌ سنی ۱۵-۱۷سال را جابه‌جا کند. او با ثبت زمان ۵۲ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه رکورد این ماده را بهبود بخشید و سرانجام طلسم زمان ۵۳ ثانیه را در این رده سنی شکست. پیش از این و در مسابقات قهرمانی آسیا این شناگر جوان توانسته بود با زمان ۵۳ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه حدنصاب جدیدی در این ماده ثبت کند. اما این پایان کار ۱۰۰ متر آزاد نبود. سینا غلام‌پور دیگر ملی‌پوش جوان کشور از باشگاه سرزمین موج‌های آبی مشهد توانست این زمان را در ماده ۴ در۱۰۰ تیمی آزاد بهبود بخشد. او این مسیر را با زمان ۵۲ ثانیه و ۳۷ صدم ثانیه طی کرد تا از آخرین زمان ثبت شده ۶۰ صدم ثانیه عملکرد بهتری داشته باشد.

IMG_2865

دیگر رکوردشکنی‌های مرحله نخست به رده سنی ۱۳-۱۴ سال اختصاص داشت. علیرضا ملکی شناگر نوجوان تیم موج تهران توانست با زمان ۹ دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه  رکورد ۸۰۰ متر آزاد رده سنی ۱۳-۱۴ سال کشور را کاهش دهد. پیش از این آرین علیایی با زمان ۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه رکورد دار این ماده به حساب می‌آمد. بار دیگر ملکی نیز توانست رکورد ۴۰۰ متر آزاد را بشکند. او این مسیر را در ۴دقیقه و ۲۷ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه شنا کرد تا نامش به عنوان رکودردار این ماده در رده سنی ۱۳-۱۴ سال ثبت شود.  رکورد دار پیشین این ماده آرین علیایی با زمان ۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه بود.

 

انتهای پیام./

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.