رییس کمیته فنی واترپلو:‌ داوری‌ها از سطح لیگ ایران بالاتر است

نادر غفوری سطح داوری‌ها در لیگ برتر واترپلو را بالا دانست و اعتراضات مربیان را ناآگاهی از قوانین اعلام کرد.

اصغر عبدالهی /

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رییس کمیته فنی واترپلو در گفت‌وگو با ایسنا، به بالا بودن سطح داوران واترپلو اشاره کرد و گفت: من خودم همه مدارج را طی کرده‌ام تا به این سمت رسیده‌ام. در ایران سطح واترپلو پایین‌تر از داوری‌ها است و دلیل حواشی به وجود آمده در بازی‌های مرحله پلی‌آف لیگ برتر واترپلو هم از این مسئله سرچشمه می‌گیرد. در واترپلو مربیانی هستند که حتی سطح آن‌ها از سطح بازیکنان خودشان پایین‌تر است. بعضاً برای تعویض بازیکن با بازیکنان خود صحبت می‌کنند.

او در مورد حواشی که بازیکن نفت امیدیه به وجود آورد نیز خاطرنشان کرد: مربی تیم امیدیه او را تعویض کرد و به جای اینکه بر روی صندلی بنشیند به سکوی داور حمله کرد بنده هم او را اخراج کردم. سکوی داور نباید مورد استفاده و بی‌احترامی قرار بگیرد این همان پایین بودن سطح برخی تیم‌ها است. وظیفه مربیان است که نیمکت خود را کنترل کنند و این امر در تیم امیدیه اتفاق نیفتاد. پرت کردن بطری هم جای تاسف داشت که این گونه برخورد شود.

غفوری با بیان اینکه اعتراضات مربی به داور وجود دارد تاکید کرد: در واترپلو که ورزش خشنی است اختیارات داور زیاد است. در صحنه‌های ۵۰ به ۵۰ هم داور متناسب با دید خود تصمیم می‌گیرد و نیاز به حمله کردن به سوی داور نیست. در اتفاق‌های رخ داده مرحله پلی‌آف هیچ کار غیر از قانون اتفاق نیفتاد و همه‌ی اخراج‌ها به جا بود. وقتی مربیان نمی‌توانند خود و نیمکت‌ تیم‌شان را کنترل کنند نتیجه همین می‌شود.

رییس کمیته فنی واترپلو در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اعتراضات مربی گچساران در مورد قضاوت آقای دایی تقی در بازی مرحله پلی آف افزود: آقای دایی تقی یکی از داوران بین‌المللی ما است که در چندین رویداد مهم سوت زده. در رقابت‌های نوجوانان با اتفاقاتی که افتاد او را تنبیه کردیم و قرار شد تا نیم فصل در میادین نباشد و صلاحدید فدراسیون قرار شد بازی گچساران و دانشگاها را قضاوت کند. بنابراین جریانات نمی‌توان گفت که داوری را فراموش کرده است.

نادر غفوری در مورد جریمه بازیکن نفت امیدیه نیز ادامه داد: در دور رفت رقابت‌ها مهدی دایی تقی این رفتار را که دو دو جلسه محروم شد. در واترپلو هر بازیکن که کارت قرمز دریافت کند الزاماً یک بازی محروم نمی‌شود. با جلسه‌ای که در فدراسیون برگزار می‌شود در مورد محرومیت بازیکن خطاکار تصمیم‌گیری می‌شود. امکان دارد یک یا سه جلسه محروم شود. اما در مورد مربی و سرمربی این طور نیست و مثل فوتبال بازی بعد تیمش را از دست می‌دهد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.