زرآور: با استمرار اردوهای تیم ملی شنای زنان به پیشرفت امیدواریم

مربی تیم ملی شنای بانوان امیدوار است که اردوهای تیم‌ ‌ملی شنای زنان به صورت مستمر پیگیری شود و ملی پوشان با انگیزه بیشتری در این رشته فعالیت کنند.

سارا عبدالجوادی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فروزنده زرآور ، مربی تیم‌ ‌ملی شنای بانوان ایران در جریان اولین اردوی تیم‌ ‌ملی اظهار کرد: این اولین اردویی است که بعد از چندین سال برگزار شده است و شناگران خوب کشور را دور هم جمع کرده‌ایم.

او در ادامه‌ در مورد شرایط تمرینی ملی‌پوشان، گفت‌: تمرینات  این مرحله از اردو در استخر  المپیک جزیره کیش در حال‌ برگزاری است. در برخی از روزها صبح و بعد از ظهر ملی‌پوشان به آب می زنند. به نظر می‌رسد آمادگی ورزشکاران نسبتا خوب است و من از روند تمرینی شناگرانم راضی هستم.

مربی تیم‌ ‌ملی شنای زنان امیدوار است که این تمرینات به صورت مستمر پیگیری شود. او در این باره توضیح داد: با برنامه‌ریزی‌ای که فدراسیون در آینده انجام خواهد داد، امیدوارم که تمرینات تیم‌ ‌ملی شنای بانوان به طور مستمر ادامه‌ داشته باشد و در آینده نیز شاهد تمرینات متمرکز شناگران باشیم. اگر با همین روند اردوها برگزار شود، ان‌شاء‌الله در مراحل بعدی دوباره رکوردگیری خواهیم داشت.

او در ادامه‌ به چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی کشورهای اسلامی که به میزبانی ایران در سال ۸۴ برگزار شد، اشاره کرد و گفت‌: سال ۸۴ من داور مسابقات کشورهای اسلامی بودم، در آن زمان ملی‌پوشان خیلی خوب کار می‌کردند و نتایج خوبی هم برای ایرانیان حاصل شد، اما می‌توانم این را بگویم که در حال‌ حاضر ملی‌پوشان از نظر رکوردگیری در سطح بهتری قرار دارند و مطمئنا رکوردهای بهتری را نیز به ثبت خواهند رساند. من امیدوارم که این روند تمرینی ادامه‌ داشته باشد و شناگران ما بتوانند رکوردها و نتایج خوبی را در رقابت‌های کشورهای اسلامی که قرار است به میزبانی ایران و در همین سال برگزار شود را به دست بیاورند.

زرآور همچنین با بیان این که خیلی از شناگران زن ایرانی را به دلیل بی انگیزگی از دست داده‌ایم، گفت‌: ما شناگران خیلی خوب و زیادی را در سطح استان‌ها داشتیم که به دلیل فاصله زیاد میان برگزاری مسابقات و یا تشکیل اردوهای تیم‌های‌ ‌ملی این رشته را کنار گذاشته و یا در حال‌ حاضر آمادگی خود را از دست داده‌اند. من امیدوارم که این برنامه‌ها سبب شود که شناگران زن ایرانی با انگیزه هر چه‌ بیشتری این رشته را دنبال کنند و با تلاش زیاد آینده خوبی در انتظار آنها باشد و امیدوارم که ورزشکاران زیادی دوباره به این رشته روی آورند که باعث رشد شنای ایران شود.

وی ادامه‌ داد: من از  ۱۲ ملی‌پوش ایران این انتظار را دارم که در بازگشت به استان‌های خود تمرینات خود را به صورت مستمر ادامه‌ دهند و با برنامه‌ریزی مشخص پیش روند تا در اردوی بعدی با آمادگی بالاتری آنها را ببینم.

مربی تیم‌ ‌ملی شنای زنان به حمایت‌های رییس و نایب رییس بانوان فدراسیون شنا اشاره کرد و گفت‌: جا دارد که در این جا از حمایت‌های رییس فدراسیون شنا و همکاران شان و همچنین نایب رییس بانوان، ورنوس تشکر ویژه‌ ای کنم. آنها تلاش بسیار زیادی جهت راه‌اندازی تیم‌ ‌ملی شنای بانوان و تشکیل این اردوها انجام داده‌اند. همچنین آنها به دنبال برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشورهای اسلامی هستند که می‌تواند گام بلندی در توسعه و رشد این رشته باشد.

وی در پایان سخنان خود به میزبانی خوب جزیره کیش اشاره کرد و گفت‌: همچنین باید از میزبانی خوب منطقه آزاد کیش که برنامه‌های مختلفی را در کنار تمرینات تیم‌ ‌ملی شنا برای ملی پوشان فراهم کرده‌اند تشکر ویژه‌ کنم و همچنین از همکارم و سرپرست تیم‌ ‌ملی شهرزاد باقریان نیز تشکر کنم که شرایط خوبی را برای ملی‌پوشان فراهم کردند.

فروزنده زرآور ، مربی و داور بین‌المللی، مدرس فدراسیون شنا ، عضو کمیسیون فنی فدراسیون و از قهرمانان اسبق شنای کشور است که در ۲۳ خرداد ماه با حکم رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به سمت مربی تیم‌ ‌ملی شنای زنان منصوب شد. او همچنین به عنوان نایب رییس هیات شنای استان فارس نیز فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب