سادات منصوری: فدراسیون شنا رشد چشمگیری داشته است

محمد علی سادات منصوری مسئول کمیته فنی شنا آب های آزاد فدراسیون گفت: فدراسیون شنا علیرغم تمامی مشکلات، فعالیت های چشمگیری در دوره چهار ساله اخیر داشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد علی سادات منصوری از چهره های شاخص و با تجربه در ورزش های آبی کشور است که سابقه ریاست فدراسیون شنا را در کارنامه مدیریتی خود دارد. وی همچنین سالهای متمادی به عنوان مدیر کل تربیت بدنی استان های مختلف کشور و از جمله گیلان و گلستان فعالیت داشته است. این پیشکسوت ورزش‌های آبی به عنوان قدیمی ترین داور بین المللی رشته شنا در کشور شناخته شده و یک دوره چهارساله نیز در سمت عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران انجام وظیفه کرده است.

محمد علی سادات منصوری در حال حاضر مسئولیت کمیته آب‌های آزاد فدراسیون شنا را بر عهده دارد. با وی گفتگوی کوتاهی انجام دادیم تا از نظرات این پیشکسوت ورزشهای آبی کشور پیرامون مسائل مختلف مرتبط با فدراسیون شنا و ورزش‌های سه گانه تحت پوشش این فدراسیون آشنا شویم.

وی در ابتدای گفتگو در رابطه با فعالیت‌های چهار ساله گذشته فدراسیون شنا گفت: در این دوره خاص علیرغم تمامی مشکلات موجود و از جمله کرونا، فدراسیون در بخش‌ها و رشته‌های مختلف رشد خوبی داشته است که از جمله این بخش ‌ها می‌توان به رشته شنا در آبهای آزاد کشور اشاره کرد که رشد چشم گیری درمسافت‌های مختلف داشته و چهره‌های مستعدی در این رشته ورزشی پر طرفدار شناخته شده‌اند که زیر نظر مربیان مجرب و کار آزموده آموزش‌های لازم را فرا میگیرند.

رئیس اسبق فدراسیون افزود : در رشته واترپلو هم همانگونه که همگان اطلاع دارند پس از بازیهای آسیایی سال ۱۳۵۳ تهران، بار دیگر موفق شدیم به مدال برنز بازیهای آسیایی جاکارتا دست پیدا کنیم که دستاوردی ارزنده بوده و این موفقیت نقش تعیین کننده‌ای را در رابطه با آینده ورزش واترپلو در کشور درجهت کسب افتخارات بین‌المللی ایفا خواهد کرد. در رشته شنا شاهد رکورد شکنی‌های بسیار زیادی در این دوره چهار ساله در رویداد های مهم منطقه ای و جهانی بودیم که خود نشانگر حرکت رو به رشد ورزش شنای کشور است و در رشته شیرجه هم پتانسیل‌های قابل توجهی از شیرجه روهای نوجوان و جوان داریم که انشالله بتوانیم در مسابقات آتی در این رشته در سطح بین المللی به موفقیت‌های و نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

قدیمی ترین داور بین‌المللی ورزش شنا در کشور، در ادامه گفتگو در رابطه با انتظارات خود از فدراسیون شنا و مسئولان آن گفت: فدراسیون علاه بر توجهی که به آموزش و بحث استعداد یابی در ورزش شنا در استخرها و مسافت های استاندارد دارد، باید توجه مضاعفی نیز به رشته شنا با مسافت‌های بلند در استخرها و همچنین آبهای آزاد داشته باشد، رقابت‌های شنا در آبهای آزاد که در مسافت های پنج، ده و بیست و پنج کیلومتر برگزار میشوند در مسابقات بین‌المللی دارای اهمیت زیادی بوده و اگر ما بتوانیم در رقابت‌های بین‌المللی این رشته ورزشی حضوری فعال داشته باشیم میتوانیم توسط ملی پوشان خود در این رشته به افتخارات ارزنده‌ای دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد : طبق برنامه های تنظیم شده قرار است در بهار سال آتی مسابقات بین المللی شنا در آبهای آزاد، در جزیره کیش برگزار شود که اهمیت بسیار زیادی داشته و امیدواریم شناگران ما از حضور در این رقابت ها با دست پر و تجربه های ارزنده ای باز گردند.

محمد علی سادات منصوری در ادامه گفتگو افزود: هر وقت کار دست کاردان بوده است پیشرفت محسوسی در ورزش ها آبی شکل گرفته است. به نظر من در دوره هایی که وحید مرادی و محسن رضوانی در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو حضور داشته و فعالیت کرده‌اند تلاشها و حرکت های ارزنده ای شکل گرفته است. این امر به این دلیل است که هر دو این افراد از بدنه اصلی ورزش‌های آبی کشور محسوب شده و آشنایی کاملی با نقاط قوت و ضعف ورزش‌های آبی کشور داشته اند.

او تاکید کرد: فدراسیون کنونی شنا با ریاست محسن رضوانی در دوران کرونا تجربه بسیار سختی را پشت سر گذاشت و خوشحالم که پس از رکود دو ساله این فعالیت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، باز هم فدراسیون به روزهای پرکار و تلاش خود باز گشته است. امیدوارم در رشته آبهای آزاد هم ریاست فدراسیون حمایت های لازم را انجام داده و زمینه گسترش و اعتلای بیشتر این رشته ورزشی را در کشور ایجاد کند. رشته ای که از نوجوانان تا افراد صد ساله را تحت پوشش قرار میدهد تا با توسعه این رشته ورزشی بتوانیم در گام نخست سلامتی جامعه را تضمین کرده و گسترش دهیم و در گام های بعدی در بخش مسابقه‌ای نیز بتوانیم با تلاش ملی پوشان این رشته، برای مردم ورزش دوست کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب