سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر مبارک باد

میلاد فرخنده و با سعادت صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر بر همه مادران ایران زمین مبارک باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بیستم جمادی الثانی مصادف با میلاد پربرکت سرور بانوان جهان از آغاز خلقت تا پایان روزگار، در کشور ما به عنوان روز زن نامگذاری شده است.روزی که به برکت و حرمت بزرگ زن دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) دلیلی است برای قدردانی از همراهان همیشگی زنانی که در کنار نقش پر اهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه تلاش می‌کنند.

حضرت زهرا(س) بها دادن به اندیشه و فکر و دین و دیانت را همواره مد نظر داشتند و این گونه خصلت‌های اخلاقی چارچوب‌های اساسی و باورهای ذهنی حضرت را تشکیل می‌داد. این گونه خصلت‌ها است که حضرت زهرا(س) را برجسته می‌کند و لقب «سید النساء العالمین» بودن را به حضرت می‌دهد و به حق که ایشان می‌تواند الگوی زنان در دو جهان باشد.

این روز را باید گرامی و پاس داشت، زیرا بهانه‌ای است برای تکریم تولد دخت نبی اکرم (ص) که با قدوم مبارکش شادی و شعف را به قلب مهربان پدر میهمان کرد و الگویی الهی برای زنان جهان شد، دوم روز بزرگداشت زن و به ویژه مادران این مرز و بوم است. آنان که با پیروی از آداب اخلاقی و منش زندگی حضرت زهرا (س) محیط خانواده و اجتماع خود را نظام می بخشند و با مشارکت در امور مختلف سیاسی و اجتماعی در تلاش هستند و برای آینده ای بهتر گام بر می دارند.

سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان و روز مادر بر همه زنان عالم مبارک باد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب