سجادی: وزارت از برنامه‌های فدراسیون شنا حمایت می‌کند

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: از مدیران شنای کشور می‌خواهم که موضوع شنا را پررنگ کنند و وزارت ورزش نیز از برنامه‌هایی که در این راستا باشد، حمایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  نصرالله سجادی در مجمع سالانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که امروز (چهارشنبه) در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: همه ما یک سری توانایی‌ها داریم که شاید خیلی از آن‌ها را به کار نمی‌گیریم که اصطلاحا در مدیریت به آن “دارایی نامشهود“ گفته می‌شود. من علاقه‌مند بودم در این مجمع دوستان ضمن ارائه گزارش عملکرد، از توانایی و اقدامات مثبت خود هم صحبت کنند چرا که اگر کسی نداند فکر می‌کند هیچ شنایی وجود ندارد.

 

وی افزود: در همین شهرستان ماهشهر ما امروز از دو استخر در حال افتتاح دیدن کردیم و این نعمت بزرگی است و باید بگویم تعداد استخرها در کشور خیلی هم کم نیست و البته دلیلی هم ندارد که تمام استخرها در اختیار شما قرار بگیرد. در همین شهرستان بندر ماهشهر هفت استخر وجود دارد و قرار نیست که تمام این استخرها کار قهرمانی را انجام دهند و اگر در روز ساعاتی را برای کار قهرمانی اختصاص دهند، کافی است. می‌دانم که در استان‌ها کار انجام می‌شود و این گونه نیست که اصلا استخری در کشور نداشته باشیم.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان‌کرد: شنا رشته‌ای است که به طور متوسط فعلا امکاناتی دارد و ما هم به اندازه کافی استخر ۵۰ متر برای برگزاری مسابقه‌ها داریم. مطمئنا اگر صد برابر این امکانات را هم داشته باشیم می‌توانیم بگوییم امکانات نداریم. انسان دوست دارد همیشه به سوی تعالی برود.

 

وی بیان کرد: در شنا ایده‌آل نیستیم و این روشن است ولی من شناخت دارم و می‌دانم خلاقیت‌هایی وجود دارد و بهتر است پررنگ شوند و این را از این به بعد در دستور مجامع آینده قرار می‌دهیم که در مجامع هم از کمبود و هم از خلاقیت‌ها صحبت شود.

 

سجادی در ادامه خاطرنشان‌کرد: ما روی ورزش‌های پایه تاکید داریم و سیاست وزارت ورزش و جوانان این است که روی ورزش‌های پایه و پرمدال کمی بیشتر کار شود و به همین دلیل از سه ماه پیش کمیته ورزش‌های پایه و پرمدال را فعال کردیم و حتی در تفاهم‌نامه‌ای که برای سال ۹۵ برای فدراسیون‌ها امضا می‌کردیم، برای هشت رشته پرمدال که یکی از آن‌ها شنا است، یک بودجه خاص در نظر گرفتیم.

 

وی افزود: دومین موضوعی که ما روی آن تاکید کردیم و برای ما مهم است استعدادیابی است و مهم این است که کار در این زمینه نیز آغاز شده است و ما این را بر عهده متخصصان و فدراسیون‌های مربوطه گذاشته‌ایم. در همین تفاهم‌نامه‌ای که برای سال ۹۵ با فدراسیون‌ها امضا کردیم محور دوم‌مان موضوع استعدادیابی بود و یک بودجه خاص نیز برای این موضوع در نظر گرفتیم.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در ۲۴ استان کشور مراکز قهرمانی داریم که این مراکز احیا شده‌اند و امیدواریم در سال ۹۵، ۳۱ استان ما حداقل این مراکز را داشته باشند. از نظر نحوه اداره آن‌ها نیز جلساتی با مدیران کل استان‌ها داشتیم و یک کارگاه نیز در این زمینه برگزار کردیم تا کارمان را به یک شکل پیش ببریم. در این زمینه با توجه به افرادی که طی سال‌های گذشته تربیت شده‌اند، از نظر نیروی انسانی در کشور کمبود نداریم و با همین زحمات است که در رشته‌های مختلف در کشور مدال‌آور می‌شویم.

 

وی بیان کرد: ملاک ارزیابی نباید صرفا مدال‌آوری باشد و اگر انسان بخواهد در مورد موضوعی داوری کند، باید همه موارد را ببیند چرا که کشور ما وسیع است و استان‌های آن‌ با هم متفاوت هستند.

 

سجادی در خصوص ماده ۸۸ نیز عنوان کرد: ماده ۸۸ ماده‌ای است که در زمانی که ما آمدیم دستورالعملی دادیم که کارها را خیلی روان کرده است و اگر در بعضی جاها سلیقه‌ای عمل می‌شود و یا اگر اشتباهی صورت می‌گیرد، باید انعکاس داده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه فضای ورزش فضای پاکی است، گفت: من همیشه از فضای پاک ورزش، روحیه پهلوانی و گذشتی که در ورزش وجود دارد دفاع می‌کنم و ادعا می‌کنم فضای ورزش کشور همیشه فضای پاکی نسبت به بعضی محیط‌ها است. فضای ورزش یک فضای تربیتی و بسیار خوب است و تک تک ما در آن دخالت می‌کنیم و به نوعی آن را مدیریت می‌کنیم.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: تاکنون مجامع بهتری را برگزار کرده‌ایم و به زودی قرار است صدمین مجمع را نیز برگزار کنیم و تاکنون در مجامعی که داشته‌ایم هیچ گزارشی دال بر جابه‌جایی پول و اختلاس نبوده است.

 

وی خطاب به روسای هیات‌های شنا، شیرجه و واترپلوی استان‌ها که در این مجمع حضور داشتند، گفت: خواهشم این است که با توجه به اینکه شما مدیران اصلی شنا هستید، موضوع شنا را در کشور پررنگ کنید و اگر در شنا کار نکنید نمی‌توانیم به جایی برسیم. ما یک فاصله بسیار زیاد با جهان داریم و به نظرم با برگزاری گردهمایی‌ها این مشکلات حل می‌شود و باید برای این کار برنامه‌ریزی شود.

 

سجادی تاکید کرد: از رضوانی و همکارانش می‌خواهم که به صورت ویژه برنامه‌ای را به وزارت ورزش ارائه دهند و در این رشته پرمدال و نشاط‌آور کار شود و امیدوارم در آینده نزدیک خبرهای خوبی از این رشته بشنویم.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص پرداخت پول برای خرید تجهیزات گفت: اینکه پول خاصی برای تجهیزات بگذاریم، نداریم ولی این موضوع را در شورای معاونان مطرح می‌کنیم و این یک دغدغه است.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص پرداخت پول برای خرید تجهیزات گفت: اینکه پول خاصی برای تجهیزات بگذاریم نداریم ولی این موضوع را در شورای معاونان مطرح می‌کنیم و این یک دغدغه است.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب